The Marvels RECENZIJA

Stripovi su umjetnost na stotine načina, ali možda je najpodcijenjeniji od tih načina, osobito u stripovima o superherojima njihova sposobnost da vas nasmiju dok se odvijaju strašno tragični događaji. Naravno, postoje tužni stripovi, ozbiljni stripovi i turobni stripovi, a isto se može reći i za stripovske filmove. Ali ako volite prvu vrstu koju sam spomenuo na isti način kao i ja, pretpostavljam da ćete se dobro zabaviti s The Marvels.

Sa svojim inauguracijskim izlaskom u Marvel Cinematic Universe, Nia DaCosta režira film koji vas ostavlja nasmiješenim i nakon odjave. Sastoji se od srca, duše, duha i svega onog koje biste očekivali od priče koja uključuje tri zvjezdane glavne dame. Kapetanica Marvel (Brie Larson) je puno više osobnija i na humanoj strani nego što je franšiza ikada dopustila prije ovog trenutka, Monica Rambeau (Teyonah Parris) je bistra i odvažna kao i uvijek, a gđa Marvel (Iman Vellani) predvidljivo krade glavnu riječ.

The Marvels RECENZIJA TEHIX

Možda je ono što je ovdje najosvježavajuće to što se Captain Marvel unatoč svojim zaslugama osjeća kao živi oglas za novačenje u vojsku (ne, stvarno, bilo je doslovnih oglasa za Zračne snage), The Marvels je antiteza tome. Zapravo, primarni sukob je usredotočen na ratne pogreške Carol Danvers i njihove posljedice. Glavna negativka Dar-Benn (Zawe Ashton) preživila je građanski rat u Kreeju koji je uslijedio nakon što je Captain Marvel uništila Vrhovnu inteligenciju, a koja je vladala Dar-Bennovim rodnim planetom Hala. Hala zbog toga umire, a Dar-Benn neće prestati ni pred čime da spasi nju i svoje ljude.

Iako je sigurno simpatična negativka, Dar-Benn je nažalost jedna od najslabijih dijelova The Marvelsa (bez Ashtonove krivnje). Marvel se borio s nerazvijenim negativcima u Fazi 1 i nastavlja se boriti s nerazvijenim negativcima u Fazi 5. Njoj jednostavno nije dano puno toga osim što služi kao razlog zašto su Carol, Monica i Kamala zajedno. Također, mnogi Kree lackeys izgledaju prilično cool zahvaljujući šminki i dizajnu kostima, ali njezina desna ruka je samo neki tip s manbunom (Ty-Rone, glumi Daniel Ings). Čudno je jako!

The Marvels RECENZIJA TEHIX

Dok se Carol obračunava sa svojim pogreškama, također joj se pruža prilika da bude osoba. Nemojte to shvatiti kao da je ovo serija o Captain Marvel, unatoč pomaku fokusa u nedavnim najavama, The Marvels se u velikoj mjeri usredotočuje na sva tri glavna filma. Svaki član ansambla dobiva pun karakter, a završni trenuci im daju priliku da pronađu kraj, mir ili put naprijed. Barem za ovo poglavlje.

To je vrijedno pažnje ne samo zato što su pisci DaCosta, Megan McDonnell i Elissa Karasik imali težak zadatak ugurati tri kompletne priče u najkraći film MCU-a dosad, već zato što su The Marvels jako važni za franšizu u cjelini. Završnica i scena nakon odjavne špice postavljaju vrlo posljedična događanja u ovom svemiru i šire, a vas će baš onako kako bi trebalo ostaviti uzbuđeno da se pitate kamo bi sve ovo dalje moglo ići.

Možda će to biti neka vrsta rješenja za Skrulle, jer je gledanje ove vrste kako se tuče postalo pomalo zamorno. Ne mogu uhvatiti predah, a ni Carol Danvers ni Nick Fury (Samuel L. Jackson) ne rade ništa po tom pitanju. Na isti način, možda je postojala verzija ovog filma koja je bila povezana s Tajnom invazijom, ali to nije ona koja dolazi u kino u vašoj blizini. Postoji vezivno tkivo za druge MCU emisije osim Ms. Marvel, ali bit će vam teško pogoditi koje i to je kompliment.

Fury zaslužuje da ga udari svaki Skrull na kojeg naiđe, ali ostaje činjenica da je najbolji uz Carol Danvers. Isto se sada može reći i za Monicu i Kamalu, budući da je on prvoj mentor, a drugoj uzor. Provodi puno vremena u The Marvels s Kamalinom obitelji, iznenađujućim i divnim parom.

The Marvels RECENZIJA TEHIX

The Marvels filmu ne fali ni komedije!

Najveća snaga The Marvelsa svakako je njihov ansambl, ali komedija je na drugom mjestu. Udruživanje za zaustavljanje međugalaktičke osvetničke zavjere nije priča koja vrišti smiješno, ali ova je puna smijeha od početka do kraja. Više nego jednom evocira glupost DC-jevih Legends of Tomorrow, a čak nekoliko puta postane slapstick na početku, a sve to igra prilično dobro i nikad na uštrb loših trenutaka u filmu. The Marvels jednostavno razumije da su mnoge stvari koje se odvijaju u superjunačkim pričama, a posebno ova duboko glupe, ili čudne, ili neugodne i ne zanima ih samoozbiljnost u suočavanju s tom glupošću i nelagodom. Ponekad je odgovor jednostavno prestati bježati od Flerkena.

Kad smo već kod Flerkena, vizualni efekti ovdje izgledaju sasvim solidno. Nevjerojatno je što se može postići kada se VFX umjetnicima da vremena za kuhanje, što se upravo dogodilo. Marvels je zamijenio datume izlaska s Ant-Man and the Wasp: Quantumania, dajući timovima koji stoje iza ovog filma više vremena, a njihovim kolegama iz Quantumanije i ne baš, dobro… svi smo vidjeli što se tamo dogodilo. Marvels doduše ima nekoliko ne baš sjajnih okvira, ali u cjelini, to je veliko poboljšanje u odnosu na nedavnu cijenu MCU-a.

DaCosta donosi film bez nadimanja, puno srca i beskrajnog smijeha. Možete vidjeti komadiće njezina stila razbacane po cijelom filmu.. Ako budemo imali puno sreće, možda ćemo je vidjeti kako se vraća u MCU za buduće projekte. Ali, u međuvremenu, sa sigurnošću možemo reći da ovo nije kraj pričama za Carol, Monicu ili Kamalu, a The Marvels će vas natjerati da poželite još još i još.