The Beekeeper RECENZIJA

Najnoviji akcijski film Jasona Stathama bogat je scenama borbe, film krojen po njemu

Svaka velika ideja kao i The Beekeeper koja pomiče neku umjetničku formu naprijed nadahnjuje imitatore koji plivaju u njenom tragu, a John Wick ima više imitatora od većine. Druga je publika počela hvaliti vrstu borbene koreografije koja omogućuje gledatelju da zapravo vidi što se događa, svaki akcijski film nas je častio iscrpljujućim, dugotrajnim scenama borbe snimljenim iz širokih kutova sa svakim udarcem u središte kadra.

Drugi su oponašali djeliće mita o Wicku, gradeći svjetove znanja za svoje glavne likove, često članove tajnih borbenih društava u mirovini i njihove neprijatelje, obično mafijaše ili ubojice koji posjeduju zastrašujuće znanje o određenoj borilačkoj vještini. The Beekeeper, redatelja Davida Ayera i s Jasonom Stathamom u glavnoj ulozi, posljednji je od ovih kopija, postavljajući intrigantno pitanje: Što ako John Wick, ali s pčelama?

Statham glumi Adama Claya, tihog čovjeka koji živi na selu u New Englandu. Drži se povučeno, ali čini iznimku za Eloise Parker (Phylicia Rashad), staricu koja živi u izoliranoj seoskoj kući. Oni dijele jedan razgovor pun izlaganja, ali možete reći da su prijatelji. (Ako postoji jedna stvar koju će Statham učiniti, to je šarmiranje svake glumačke veteranke kojoj je postavljen nasuprot.) Clay drži pčele, smješta ih u košnice uz cestu.

Jedne večeri, kada Clay dostavlja staklenku spomenutog meda pronalazi Eloise mrtvu na podu njezine dnevne sobe, nakon što je počinila samoubojstvo zbog prijevare koju je izvela sumnjiva kompanija i ukrala svu ušteđevinu.

The Beekeeper RECENZIJA TEHIX

Odavde stvari eskaliraju. Kćerka Eloise i agentica FBI-a Verona Parker (Emmy Raver-Lampman) radi na slučaju, ali njezina nadležnost ide samo tako daleko. Na Clayu je hoće li biti skitnica, loviti odgovorne za smrt njegove prijateljice i dizati u zrak njihove neonski obojene pozivne centre. Šokantno, pčelar kojeg igra Jason Statham nije samo pčelar. Jednom je bio pčelar s velikim B – “A Beekeeper beekeeper?” pita jedan lik bez daha. Clay je član tajne organizacije specijalnih agenata koja djeluje iznad zakona kada zakon nije dovoljan.

Kao što možete očekivati, ostatak filma je Adam Clay koji udara i puca i eksplodira na svom putu do vrha phishing zavjere, hvatajući siledžije i pileći prste šmrkavim telefonskim prevarantima dok gunđa rečenice poput “Ja štitim košnicu” i “Spalit ću te.” Njegov najduži dio dijaloga je dugačka dijatriba o zlu organizacija koje financijski pljačkaju starije ljude, pa je za svakog gledatelja njegov postupak potpuno opravdan.

The Beekeeper RECENZIJA TEHIX

Ima dovoljno pretjerane akcije i dijaloga u scenariju Expendabl3s pisca Kurta Wimmera da stvari budu zabavne. Tu je i malo zabavne izgradnje svijeta, Clay zove u sjedište gdje se mjehurići chata pojavljuju kao mali šesterokuti saća, a način na koji neki likovi govore o pčelarima, jasno je da su se suočili s strašnim neprijateljem. (“When a Beekeeper say you’re gonna die”, objašnjava jedan lik, “you’re gonna die.”) Čak i Stathamova svakodnevna pčelarska odjeća izgleda kao taktička oprema, s krojem po mjeri i nizom kopči sa strane koje podsjećaju na oklop.

Mnogo toga je, međutim, nejasno. Koliko visoko u vladi moraš biti da znaš za ovakvu organizaciju? Postoji li međunarodna podružnica ili je samo pod američkom jurisdikcijom? Jesu li drugi pčelari tako doslovni u svojim rekreacijskim aktivnostima? Nema puno mjesta za detalje. Priča se kreće između Clayeva divljanja i Veroninog detektivskog rada dok se trudi otkriti tajne iza Clayeve prošlosti, dok pravi pohlepni zlikovci, psovljivi tehnički brat po imenu Derek (Josh Hutcherson) i njegov zaštitnik, bivši direktor CIA-e Wallace Westwyld mobiliziraju obranu protiv nadolazećeg napada Beekeepera.

The Beekeeper RECENZIJA TEHIX

Budući da je riječ o akcijskom filmu Davida Ayera, film se uglavnom bavi nasilnim aspektima pčela i pčelarstva, Clayevom opsesijom da pod svaku cijenu stavi kolektiv iznad sebe, borbama između pčela i stršljenova i opetovanim referencama na fenomen iz stvarnog svijeta u kojem obična pčela radilica može postati ubojica matica kako bi zaštitila genetsku budućnost svoje košnice. Nema puno znatiželje o kukcima izvan te točke, zapravo kada jedna glumica spomene zanimljivu činjenicu o pčelama koju je upravo pročitala, rečeno joj je da prestane. Pčele, kao motiv, funkcionalne su do neke točke, poput Beekeeperovog oslanjanja na apsurdističke Wickove trope. Oni su tamo jer moraju biti, prema trenutnom modelu snimanja akcijskih filmova.

Sporedna glumačka postava je dobra, iako se malo previše oslanja na dijaloge pune vulgarnosti. Razumijemo! Svi ste uznemireni! U određenom trenutku toliko ljudi viče, puca i udara jedno druge da se teško sjetiti zašto su svi ljuti, a šokantan obrat pri kraju filma samo dodatno zbunjuje. Dok je unutarnje funkcioniranje košnice uređeni kaos, Beekeeper je samo kaos za sebe, s Jasonom Stathamom u jakni otpornoj na žaoke koji jedva sve drži na okupu.