Scars Above RECENZIJA

Šlampavo kretanje i istraživanje misterioznog planeta

Scars Above je sci-fi avantura igrana iz trećeg lica, a ljudima koji ju nisu igrali se najbolje da opisati kao napucavanje s izvanzemaljskim mutantima. Igra je djelo beogradskog razvojnog studia, Mad Head Games, a ja sam zaigrao PS4 verziju koju su nam osigurali developeri igre.

UVOD ME NATJERAO NA DALJNJE IGRANJE

Jako mi se svidio način na koji su nas developeri igre uveli u priču. Prvih 20-ak minuta igre nije zamorno kako to inače biva. Još nakon proživljavanja halucinacije, oluje i onih ogromnih čudovišta koja se pojave, stvarno želiš igrati još i istražiti što te sve čeka u ovoj igri. Priča igre prati Kate Ward, astronautkinju i znanstvenicu koja spletom okolnosti mora postati svemirski Rambo kako bi preživjela sve što ju čeka.

Početak priče je klasičan za ovaj žanr, imate svoju posadu i svemirski brod, dođe do nezgode i nakon toga morate preživljavati. Nezgoda je uzrokovana misterioznim objektom pod nazivom Metahedron. On je uvukao svemirski brod na kojem se nalazi Kate i njena posada i tu zapravo kreće priča Scars Abovea.

Scars Above Recenzija

KRETANJE I CUTSCENE SU ME DOTUKLE

Već za vrijeme uvoda jedan problem se mogao jasno vidjeti, a to su bile cutscene. One nisu ni malo dobro odrađene. Ne viđamo često da su cutscene lošije od samog gameplaya igre, ali u Scars Aboveu je nažalost tako. Trebalo mi je malo vremena dok sam shvatio da Kate uopće ne otvara usta dok priča, ali moramo pohvaliti njen model koji izgleda sasvim pristojno.

Ono što me odmah u startu igre zbunilo je preskakanje prepreka koje se aktivira s krugom na PlayStation 4 kontroleru. Podosta čudna odluka developera i mislim da će se tu većina PlayStation igrača složiti sa mnom. Nakon cutscena moramo malo prokomentirati kretanje. Najbolji način za opisati samo kretanje našeg lika je šlampavo.

Čudno je i morate zaigrati igru kako bi to osjetili, no kada smo kod kretanja veliki plus je stamina. Zbog koje ne možemo stalno izbjegavati napade naših neprijatelja i to je jedan od segmenata koji ovu igru čini dosta izazovnom. No, izazovnosti same igre ćemo se dotaknuti nešto kasnije.

Scars Above Recenzija

PUNO ORUŽJA, PUNO MUTANATA!

Dobro, možda nema toliko puno oružja, ali četiri vrste s kojima možemo stvarati razne taktike je sasvim dovoljno. Također, nakon nekog vremena ih možete nadograđivati što nam samo otključava još puno načina za borbu protiv svih tih silnih mutanata. Kada kažemo silnih, stvarno to i mislimo, Scars Above ima 20-ak vrsta neprijatelja. Od malih gmizavih pauka, sve do ogromnih mutiranih jelena.

Mislim da je to stvarno jako pohvalno s obzirom na budžet koji su developeri imali na raspolaganju. Spomenuo sam četiri vrste oružja, sve su nekakve vrste svemirskih pušaka. Jedna na struju, vatru, led i kiselinu. Veliki naglasak ove igre je na kombiniranju tih oružja i proučavanju neprijatelja. S vremenom ćemo znati koja od naših puškica najbolje djeluje na određenoj vrsti protivnika.

Zapravo kada shvatite da je naša Kate znanstvenica to je još veći plus. Developeri su je htjeli napraviti snalažljivu. Upravo zato svakog novog neprijatelja moramo skenirati kako bi se Kate znala nositi s njime kasnije u igri. Također moramo se naviknuti da ako neprijatelji stoje u vodi koristimo pušku koja ispaljuje strujne lasere, jer naši neprijatelji onda dobivaju veći damage. Isto tako nema smisla protiv njih koristiti pušku koja ispaljuje vatrene kugle. Neki od tih 20-ak neprijatelja imaju svoje slabe točke koje mogu biti narančaste ili plave. Plave su osjetljive na struju, dok su narančaste osjetljive na vatru. Svi ovi mali detalji su pomogli da gameplay i borba protiv neprijatelja bude zanimljivija.

Scars Above Recenzija

DEVELOPERI SU NAS POŠTEDJELI ČITANJA

Nećemo se lagati mal broj igrača voli čitati nešto što je vezano za oružja i ostale dodatke u igri. O samim dodatci ću malo kasnije, ali sada bi se volio osvrnuti na samo upoznavanja s njima. Naime kroz igru dobivate razne dodatke koji vam dosta pomažu u prelaženju iste. Nakon otkrivanja svakog dodatka koji je vezan za jedno od četiri oružja ili je potpuno nešto novo, npr. štit, dobivamo simulation. Simulation je mini tutorial u kojem nas igra upoznaje s dodatkom koji smo otključali. Upravo njime su nas developeri poštedjeli čitanja što taj naš dodatak radi i naravno nema pauziranja igre.

DIZAJN ČUDOVIŠTA, OTVARANJE KUTIJA DRONOM I DODATCI KOJI UČINE IGRU PRELAGANOM

Dizajnovi čudovišta s obzirom na budžet developera su mi se jako svidjeli. Pauci su jezivi i nikada niste sretni što se morate boriti protiv njih. Veliki mutirani jelen je imao više slabih točaka i sve su bile dizajnirane tako da ne izgledaju nabacano već kao dio tog mutanta. Neke od čudovišta koja ste sreli u močvarnom dijelu planeta neće biti isti u snježnom dijelu. Oni su se prilagodili i sada imaju krzno ili ledene oklope, još je ponovno pohvalno i zanimljivo. Otvaranje kutija i samo korištenje drona/kamere je inovativno. U nekim trenutcima igre ćemo morati analizirati situacije, kao naprimjer crve koji su nam izvor municije za ledeno oružje.

Tada moramo snimiti cijelu tu napravu i skenirati svaki dio posebno, gdje ponovno vidimo kako je Kate samo znanstvenica koja se mora prilagođavati situacijama u kojima se pronađe. Dodatci su u nekim trenutcima prejaki i znatno olakšaju igru. Tako možete aktivirati nekakvu vrstu štita koji vas doslovno učini besmrtnima na nekoliko sekundi. No, neki dodatci učine igru zanimljivijom, posebno su mi se svidjele bombe koje Kate napravi od nekakve vrste kemikalije koje onda možete pogoditi vatrenom puškom te tada zapalite veliki broj neprijatelja. Osim što je korisno, animacija gorenja neprijatelja je uvijek užitak za gledati nakon što umrete nekoliko puta.

Scars Above Recenzija

IGRA JE IZAZOVNA A TU SU I STUPOVI KOJI TE SPAŠAVAJU

Problem koji sam primijetio kod ove igre je težina, ali ne zato sto je preteška nego samo odjednom prestane biti izazovna. Čudno je to za opisati, ali početak igre je podosta težak i trebate se baš koncentrirati, no onda odjednom igra kasnije postaje jako lagana. Mislim da bi to mogao biti veliki problem za igrače koji ne vole izazovne igre, te da ovo nažalost onda nije igra za njih. Možda si neki igrači daju više truda jer ih ova igra zanima. Zadnja stvar o kojoj ću pričati u ovoj recenziji je način na koji Scars Above sprema vaš napredak. Naime, Scars Above ima stupove, da dobro ste pročitali stupove.

Kada pronađete te stupove oni budu sivi, nakon što ih aktivirate oni postaju zlatno žuti i tada vam se regenerira zdravlje i dobivate municiju za sva vaša oružja. No, developeri su znali kako će igrači to stalno koristiti u njihovu koristi i pripremili malo iznenađenje. Aktivacijom stupova vi resetirate sve neprijatelje koje ste ubili. Stupovi su imali veliki potencijal, ali su ga developeri malo potratili. Oni jesu inovativni i drugačiji, ali zapravo se pojavljuju kada očistite jedan dio područja u kojem se nalazite i nema potrebe za vašim povratkom nazad. U prijevodu resetiranje neprijatelja nama ništa ne znači.

Scars Above Recenzija

Tijekom skoro cijelog igranja Scars Abovea mi je kroz glavu prolazilo kako ova igra nije ispunila svoj puni potencijal. Uistinu ga je imala na pretek. Nažalost ne vidim kako će ljudi prelaziti ovu igru više puta, unatoč njenim brojnim neprijateljima i zanimljivom okruženju u kojem se nalazimo. Također smatram kako će igra imati dosta velik izazov s pronalaskom igrača koji će ju uistinu priječi cijeli. Najveći problem igračima će zadavati izazovnost igre, koja nestaje ako igru stavimo na najmanju razinu, ali je onda dosta dosadna. No, svakako bi svim ljubiteljima sci-fi avantura preporučio ovu igru, dodatan plus je što su na njoj radili naši susjedi!