¡García! RECENZIJA

ZABAVNA ŠPANJOLSKA ŠPIJUNSKA SERIJA

¡García! je španjolska limitirana serija od šest epizoda koju su napisali Sara Antuña (Aida) i Carlos de Pando (Gran Hotel, Velvet) u suradnji sa studijem Zeta (Élite) pod redateljskom rukom Eugenia Mira. Serija je napravljena po istoimenom grafičkom romanu Santiaga Garcije i Luisa Bustosa.

Vrhovi planina strše iz gustih oblaka. Nalazimo se negdje iznad Aragonskih Pirineja. Dolje na površini, vlak se probija kroz tunel. Godina je 1961., a Francisco Franco vlada Španjolskom 20 godina. García (Francisco Ortiz) u svome savršeno krojenom odijelu zajedno s mlađim kolegom Ortizom (Juan Ventas) skače na vlak i prekida govor zlikovca – znanstvenika Neffenberga (Daniel Freire). Nekoliko ispaljenih metaka i García se nađe u borbi s Wintersom (Francisco Reyes), supermoćnim sinom znanstvenika kojega naš junak izbaci s vlaka. U međuvremenu, Neffenberg uhvati mladoga pomoćnika Ortiza. García ga pokuša spasiti, no zadobije metak u prsa.

Šezdeset godina kasnije, u Madridu, cijelo španjolsko društvo je napeto zbog nadolazećih predsjedničkih izbora. Catalina “Kapetanica” Bellido (Silvia Abascal), vodeća kandidatkinja Nove demokracije, napadnuta je ispred svoje kuće i oteta nakon svađe s političarem Manolom (Andrés Gertrúdix) o nekakvom dogovoru s Rusima. Njena otmica glavna je priča svih španjolskih medija pa i novina Crónica 24 gdje mlada novinarka Antonia (Veki Velilla) odrađuje svoj staž. Pošto Antonia često kasni i ne donosi zanimljive teme redakciji, urednik joj zaprijeti otkazom ukoliko se ne pokrene.

¡García! recenzija tehix

Zainteresirana tajanstvenim paketom dostavljenim njenome starijem ocu (Emilio Gutiérrez Caba), Antonia pronađe papire tajne agencije, staru sliku i uređaj koji nalikuje na hard drive kao i niz tajanstvenih brojeva. Kada te brojeve ukuca u tražilicu, alarmira grupu ljudi čiji je vođa ni manje ni više nego Winters – sin zlikovca Neffenberga koji je navodno poginuo prije 60 godina i nije ostario niti dana od tada. Prateći tragove paketa, Antonia dođe do Doline palih, bazilike i spomenika Franciscu Francu izvan Madrida. Bježeći od Wintersa, Antonia odmrzne tajnoga agenta koji se nađe u novoj modernoj Španjolskoj, ali se bori sa starim neprijateljima.

¡García! jako podsjeća na James Bond, Indiana Jones i Kapetan Amerika filmove kao i animiranu seriju Archer. Šest epizoda je ojačano čvrstim, tijesnim ritmom i izvrsnom uporabom dviju vremenskih linija događaja zbog kojega nema odugovlačenja u radnji. Priča se proteže kroz nekoliko desetljeća političkih nemira i frustracija, sa svime, od kostima do dijaloga do raznih špijunskih naprava. Otmjeni instrumentali iz 60-ih, koje je skladao sam redatelj serije, pristaju elegantnoj špijunskoj seriji tog desetljeća, a ne 2020-im godinama te doprinose ambijentu. Glazba samo učvršćuje Garcijin status čovjeka izvan vremena.

¡García! recenzija tehix 3

Izvrsno je prikazan domino efekt četrdesetogodišnje fašističke vladavine. Serija pokazuje kako neki stariji ljudi u Španjolskoj još uvijek veličaju Francov “red i zakon” i “demokratska načela”, dok su mnogi mladi sve više pod utjecajem desničarskoga ekstremizma. Iznenađenje je da znanstveno-fantastična serija o superšpijunu može ponuditi tako realističan prikaz razdora koji danas muče Španjolsku.

U konačnici, ¡García! je priča o iskupljenju. Glavni lik kreće polagano prema progresivizmu dok shvaća negativan utjecaj fašističke vladavine Francisca Franca. Serija izvlači dosta humora iz svoje premise o putovanju kroz vrijeme u stilu Austina Powersa, ali ovdje postoji i ozbiljna priča o mrlji koju su iza sebe ostavili zloća i korupcija. Cijelu seriju možete pogledati na HBO Max platformi.