Kingdom of the Planet of the Apes RECENZIJA

Cezar je možda odavno mrtav, ali u tim majmunima još uvijek ima mnogo života.

Recimo to unaprijed, Kingdom of the Planet of the Apes ne odgovara značajnim visinama Matta Reevesa Dawn of the Planet of the Apes i War for the Planet of the Apes. Redatelj Wes Ball obavlja hvalevrijedan posao održavajući atmosferu i empatičan pristup koji je uspostavio Reeves (i Rupert Wyatt prije njega, u Rise of the Planet of the Apes), ali Kraljevstvo ne djeluje u istom mračnom i tragičnom tonu kao ti filmovi. Unatoč tome, i dalje je prokleto sjajan sam po sebi.

Da budemo jasni, postoje ulozi i gubitak i uvijek prisutna opasnost, i to je sjajno, ali ovo je malo više film ceste i pustolovna priča. Smješten stotinama godina nakon događaja u Ratu za planet majmuna, Kraljevstvo prati čimpanzu po imenu Noa (Owen Teague) dok kreće u spašavanje svog klana od nadobudnog majmunskog tiranina Proximusa Caesara (Kevin Durand).

Ball dobro funkcionira u areni napetih akcijskih sekvenci i pokazuje spretnu ruku s interakcijom likova. Noina potraga uz orangutana Raku (Peter Macon) i čovjeka kojeg su nazvali Nova (Freya Allan, koja glumi lik čije ime sada ima dvostruko značenje obožavateljima majmuna) pruža mnogo razloga za optimizam u pogledu Ballovog nadolazećeg filma Legend of Zelda.

Kingdom of the Planet of the Apes RECENZIJA TEHIX

Noa nije tako slojevit kao protagonist prethodne trilogije Caesar i on ovdje ide na jednostavnije herojsko putovanje. Ipak, simpatičan je i lako ga je navijati, a Teague je prilično dobar u ulozi, prenoseći likove sumnje i želju da shvati zlokobne priče koje je čuo o ljudima (ili echosima, kako ih njegov klan naziva) i stvarnim čovjeka s kojim sada putuje.

Allan čini puno s ulogom koja je u početku bila prilično reaktivna, a Macon je sjajan kao topli i ljubazni Raka. Daje sve od sebe da nastavi Cezarova učenja sva ova stoljeća kasnije, čak i dok Proximus izvrće poruku majmunskog revolucionara kako bi opravdao svoje nasilne postupke. (Samo nekoliko tjedana nakon što je njegova prekrasna komična uloga u Abigail stigla u kina, Durand je savršen kao samouvjereni i uvijek prijeteći Proximus.)

Scenarist Josh Friedman (Terminator: Kronike Sarah Connor) ima neke pametne trikove u rukavu, naši prvi dojmovi o likovima iz Kingdoma mogu biti varljivi, a Noin osjećaj za njegov svijet često se testira novim i proturječnim informacijama. Njegovo ograničeno znanje o tome kako su stvari funkcionirale prije nego što se rodio je snažna crta i sjajno koristi produkcijski dizajn Daniela T. Dorrancea s modernim strukturama obnovljenim prirodom.

Ovo uključuje uzbudljivi treći čin ukorijenjen u Proximusovom istinskom cilju, zajedno s nekim očitim postavkama nastavka čija pitanja bez odgovora uspijevaju izazvati znatiželju, a ne frustraciju. Tu je i lijepa nota izgradnje svijeta u značaju koji orlovi imaju za Noin klan, ne zovu ih uzalud Klanom orlova! i kako se te ptice pojavljuju u priči. Ne dobivamo sve pojedinosti o tome kako su te prakse nastale, niti moramo sve je predstavljeno na upečatljiv i originalan način.

Uvodna scena koja čini bespotreban pokušaj povezivanja Kingdoma sa svojim prethodnicima promašuje cilj, nepotrebna je i zapravo se ne isplati. Slično nebitan je drugi ljudski lik, kojeg glumi William H. Macy, a kojeg susrećemo kako film ide dalje. On odvlači pažnju, predstavlja perspektivu koja je mogla biti uključena na drugačiji i sažetiji način.

Sve u svemu, Kraljevstvo planeta majmuna dostojan je nastavak serije koja sada broji 10 filmova i stara je više od 50 godina. Genijalci iz Wētā nastavljaju stvarati nova čuda u oživljavanju digitalnih majmuna, čemu uvelike pomažu talentirana glumačka postava i vrlo fizički rad na setu koji obavljaju u odijelima za snimanje pokreta. Ovo su potpuno uvjerljivi likovi koji izgledaju realistično i potpuno uvjerljivo oponašajući postupke ljudi. Detalji o majmunima su jednostavno nevjerojatni, od dubine i emocija u njihovim očima do pljuvačke koju možete vidjeti u njihovim ustima.