Dune 2 RECENZIJA

Da ste bacili kamen na internet kad je Dune: Part One izašao, napali biste komentare nazvavši ga Ratovi zvijezda za odrasle. Na stranu što pješčani crv jede vlastiti rep te ocjene, napori Denisa Villeneuvea da adaptira roman Franka Herberta o međuplanetarnom carstvu i pobuni koja doista ima više zajedničkog s trilogijom Gospodar prstenova Petera Jacksona. Filmovima koji su prenijeli trnovitu, gustu književnost mitologije u pristupačan, revolucionarni spektakl koji je i danas omiljen. U tom smislu, značajno proširenje opsega i sjaja priče u Dune 2 pozicionira film kao Dvije kule za 2020-e, srednje poglavlje koje udvostručuje neobičnosti svog izvornog materijala i uglavnom je uspješno u održavanju svoje nezgrapne, fascinantne identitet.

Dune 2 počinje odmah nakon Harkonnenovog uništenja Kuće Atreides, sa smijenjenim vojvodom od Arrakisa Paulom Atreidesom (Timothée Chalamet) i njegovom majkom Lady Jessicom (Rebecca Ferguson) koji se skrivaju među domorodačkim Fremenima na pustinjskom planetu. Nakon što je i sam za dlaku izbjegao smrt, barun Harkonnen (Stellan Skarsgård) brzo preuzima kontrolu nad berbom začina. Priča se odatle raspada u tapiseriju rata, spletki i sudbine. Koliko god stvaralaštvo mitova oko Paula bilo opojno i ponekad teško za pratiti ili svemirska politika, kad smo već kod toga, scenarij Villeneuvea i koscenarista Jona Spaihtsa neprestano pojačava najvažnije informacije s aerodinamičnom učinkovitošću.

Dune 2 ne može doći ni do logotipa Warner Bros.-a, a da publiku ne podsjeti koliko je začin važan. Zapamtite, on je krvotok gospodarstva u ovoj dalekoj budućnosti i s tim žarom Baron Harkonnen kreće u konsolidaciju moć njegove obitelji. Uspjeh Paulove protuofenzive i njegov uspon kao mesijanske figure među Fremenima ovise o tome koliko je sebe spreman žrtvovati u ime sudbine, a Chalamet ovaj put dobro upravlja Kwisatz Haderachom kroz mračniji teritorij.

Dune 2 RECENZIJA TEHIX

Napeti sukobi između Paula i osoba od povjerenja poput njegove majke i njegovog mentora, Gurneyja Hallecka (Josh Brolin), služe da istaknu priču o generacijskim podjelama u Dune 2, a Chalametova rastuća frustracija djeluje kao da je na udaru dok se prelijevaju u sukob. veći sukob. Villeneuve zabija posebno zanimljiv klin između Paula i Jessice, daleko aktivnije igračice ovaj put koja testira granice svoje moći Bene Gesserit u nekim od najnadrealnijih sekvenci drugog dijela. Dune svakako prenosi velike emocije, ali postoji tiha tragedija u udaljenosti koja raste između Paula i Jessice dok potpunije shvaćaju vlastiti potencijal.

Nakon što je u prvom dijelu bila više-manje ograničena na sekvence snova, Zendayina Chani je središnja točka drugog dijela. Njezino oklijevanje da prihvati Paula kao Lisan al Gaib, spasitelja kojeg je Fremenima obećao Bene Gesserit, predstavlja veće sociološke sile u igri, pri čemu je Stilgarovo (Javier Bardem) sjeverno pleme sekularnije od Arrakisovih revnih Južnih Fremena. Fremeni će morati biti ujedinjeni kako bi se suprotstavili silama Imperija, a žrtve i kompromisi koje Chani stalno čini temelj su priče uz pomoć Zendayine izravne, čelične izvedbe.

Dune 2 RECENZIJA TEHIX

Ako sva ova priča o proročanstvima i sudbini zvuči kao prilično težak način da potrošite 166 minuta, ne brinite. Villeneuve točno zna kada treba odbaciti jednu od fantastičnih akcijskih sekvenci drugog dijela. Rani napad na kombajn začina daje redatelju dovoljno mogućnosti da uokviri središnji sukob u mikrokozmosu, s Fremenovom stručnošću i prilagodljivošću koja nadmašuje tehnološku prednost na nevjerojatan način.

Villeneuve je jednako orijentiran na detalje s bombastičnošću Dune 2 kao i s duhovnim detaljima, uzbudljivo uprizorujući bitke i dvoboje koji ostaju u razgovoru s ljudskom dramom u igri. Zbog toga se Paulova prva vožnja pješčanim crvom oduševljeno primljena čak i od Fremena koji su sumnjali u njega do tog trenutka, čini i trijumfom i lošim predznakom. Villeneuve često traži od publike da zapamti da pobjeda u bitci ne znači i pobjeda u ratu, a Paulov sve veći utjecaj na Fremene čini se kao dvosjekli mač kako drugi dio odmiče.

S Rabbanom (Dave Bautista) koji se pokazao kao lajac i bez zalogaja u svojoj ulozi voditelja operacija iskopavanja začina, barun Harkonnen okreće pogled na još brutalnijeg nećaka, Feyd-Rautha (Austin Butler). Raskošan uvod mlađeg Harkonnena kroz gladijatorsku borbu i njegovo kompulzivno rezanje grla govori nam sve što trebamo znati o liku, i zapravo, sve što treba znati. Po dizajnu, Feyd-Rautha je mračno ogledalo Paula, vrsta vođe kakvog se boji da bi mogao postati, a to je otprilike onoliko detalja koliko je Drugi dio posvećen liku. Butlerova životinjska fizikalnost i skarsgårdovske vokalne kvalitete čine dobar posao u animiranju id Housea Harkonnena, ali Feyd-Rautha je alat ne samo likova u priči, već i samog scenarija.

Dune 2 RECENZIJA TEHIX

Slična sudbina zadesila je drugi značajan dodatak glumačkoj ekipi drugog dijela, princezu Irulan Florence Pugh. Kao savjetnica svog oca, cara Shaddama (Christopher Walken), Irulanove scene funkcioniraju kao ilustracija nesigurne ravnoteže moći u Imperiju. Walkenov Shaddam prikazan je kao slabašni, neodlučni vođa, što daje Pughu prostora da Irulan prožme s dovoljno autoriteta da se osjeća moćnim igračem, ali isječci princezinih debata sa starcima nemaju istu intuitivnu snagu kao radnja na Arrakisu i njegovoj perspektivi s terena.

Igra mačke i miša između Fremena i Harkonnena, žestoka rasprava o dolasku Lisana al Gaiba, makinacije Lady Jessice. Ovi pokreti priče djeluju zlokobno i teško i njima se upravlja s toliko brige da do trenutka odgođenog dolaska Imperiuma na pustinjskom planetu osjećaju se nedodirljivima na način da se osjećaju manje prijetnjom nego što bi vjerojatno trebali.

Dune 2 RECENZIJA TEHIX

No bez obzira na to gdje vas u svemiru pripovijest Dune 2 odvede, postoji nevjerojatan produkcijski dizajn koji će vas držati zarobljenima. Vrhunska, besprijekorna mješavina praktičnih i vizualnih efekata čini ove daleke svjetove živopisnima i opipljivima. Villeneuve nastavlja pronalaziti načine da podigne atmosferu na Arrakisu, s vizijama blještavih začina i sanjivih, toplih tonova koji pružaju obilje raznolikosti na površini pustinjskog planeta.

Feyd-Rauthin prošireni uvod o Giedi Prime daje redatelju i snimatelju Greigu Fraseru izgovor da prodrma taj vizualni jezik u korist svemirsko-brutalističke arhitekture i crne i kromirane palete koja eksternalizira snagu Harkonnena brzo i dojmljivo, kao da je njihova gravitacija dovoljna promijeniti način na koji se svjetlost savija na planetu. Dune 2 može zahtijevati puno vašeg vremena i fokusa, ali gotovo je nemoguće skrenuti pogled s njega.

Možda će biti iznenađenje da se ništa od ovoga ne rješava na posebno zadovoljavajući način: nastavak više-manje dovršava Villeneuveovu adaptaciju Herbertovog prvog romana o Dini, ali također je vrlo očito drugi čin filmske trilogije. Kraj je svakako manje nagao od Prvog dijela, ali Paulovi letimični pogledi na budućnost i Jessicino proricanje sudbine obećavaju još sudbonosnih bitaka u budućnosti, a do trenutka kada posljednji obračun drugog dijela krene u visoku brzinu, ima dovoljno visećih niti zapleta i nerazvijenih novih likova shvatiti da jednostavno nema dovoljno piste da ih sve opsluži.

Villeneuve je više nego zaslužio naše strpljenje, a kada ova trilogija bude dovršena, taj će se osjećaj bez sumnje smanjiti, ali još uvijek smo na sredini. Pod vlastitim uvjetima, i usprkos svim svojim prednostima, pustinjska moć Dune 2 počinje nestajati do trenutka kada se završe špice.