Borderlands RECENZIJA

Ne postoji takva stvar kao što je prokletstvo adaptacija videoigara, ali postoje grozne adaptacije videoigara. Uzmimo za primjer Borderlands. Odvratna kao grijeh rekreacija omiljene Gearbox Softwareove franšize pljačkaša-pucača Eli Rotha pripada otpadu. Nazvao bih to Cosplay: The Movie, osim što bi to uvrijedilo profesionalne cosplayere koji su se čudesno transformirali u Mad Moxxi, Tiny Tinu i druge lovce na trezore s nagrađivanim rezultatima. Rothov neoprostivo dosadan, jednodimenzionalni posao filma ne bilježi ništa od kreativnog kaosa, istraživanja ili urnebesa prepunog akcije igara koje su ga inspirirale.

Film funkcionira poput Borderlands 101, fokusirajući se na gunđavu lovku na glave Cate Blanchett Lilith. Roth i koscenarist Joe Crombie, a koji je zamijenio izvornog koscenarista Craiga Mazina, čije je ime misteriozno nestalo iz projekta 2023. tumače Gearboxovu međuplanetarnu izgradnju svijeta na razočaravajuće linearan način.

Svo uzbuđenje putovanja Pandorinim teritorijima preplavljenim Skagom i Psycho predstražama je odbačeno jer Roth stavlja svoje likove u jednu misiju: ​​Lilith je angažirao poslovni titan i proizvođač oružja Atlas (Edgar Ramírez) da pronađe njegovu kćer na Pandori i tu kćer na kraju postane otmjena rušiteljica Mala Tina (Ariana Greenblatt). Ali, u pravom stilu Borderlandsa, Lilithin cilj nije samo spašavanje Tine od bivšeg plaćenika Rolanda (Kevin Hart) i Psycho Kriega (Florian Munteanu). Tu je i drevni eridijanski trezor, a Tina bi mogla biti jedan od tri potrebna ključa za njegovo otvaranje.

Rothov film spaja zapletne točke koje se protežu kroz vremensku crtu Borderlandsa, ali iskustvo je nažalost jednostavno. Samo je pitanje vremena kada će Lilith, Tina, Roland, Krieg i svačiji omiljeni brbljavi robot, Claptrap (Jack Black), formirati odred za lov na trezore. Između suparničkih vojnika Grimiznog Koplja predvođenih zapovjednicom Knoxxom (Janina Gavankar) i masivnih Threshera koji bi mogli progutati cijelog lovca, njihova se misija čini zastrašujućom.

Ali svaki izazov s kojim se suoče lako se nosi sa smanjenim ulozima. Lilith uspije doći do ključnog artefakta otvorivši jednu ladicu, dok Roland izbjegava ono što bi trebala biti sigurna psiho-prouzročena smrt izvan kamere, neutralizirajući svaki osjećaj opasnosti. To je kao da gledate igru ​​u God Modeu s beskonačnim životima, osim što ovi likovi čak i ne podnose štetu – pa koja je svrha?

Internet je pun fantastike Borderlands koja je nadahnutija od Rothove fešte nostalgije od vanilije. On režira akcijske sekvence kao da pozira akcijske figure, upućujući Blanchett da zauzme držanje, podignutih bokova, kao da je Lilith distopijska pljačkaška Barbie. Kostimi likova uvijek su netaknuti unatoč dugotrajnom istrošenosti na bojnom polju, što se objašnjava blesavim električnim tušem koji uklanja mrlje.

Pitanje “Zar ne bi bilo cool da?” čini se da je to nešto što je netko najviše pomislio u Borderlands, a odgovor je često “Ne“. Rothova produkcija istinski ne ulaže u svemir koji je izgradio Gearbox, pa zašto bismo onda marili za ovaj mršavi izgovor za znanstveno-fantastičnu avanturu? Sigurno ćete se voziti Marcusovim (Benjamin Byron Davis) autobusom, uočiti Dahl ECHO HUD-ove i razgledati Pandoran lokalitete poput kiselih Caustic Caverns. Ali sve je to na žlicu, poznato i zasitno kao jedan kolač od riže.

Borderlands film ima vizualne efekte kao neki niskobudžetni film.

Vizualno, Borderlands je jedno od najružnijih studijskih izdanja koje ćete vidjeti ove godine. Čak iu IMAX-u, Pandorine prašnjave digitalne pozadine nalikuju pikseliziranoj bljuvotini. Postoji rana scena u kojoj Tina sa zečjim ušima baca eksplozivne plišane životinje na Lilith odozgo, a zeleni ekran Greenblatta na njenom smetlištu niti ne pokušava uvjerljivo staviti Tinu na mjesto. Kasnije, kada se Atlas suoči s našim nevjerojatnim herojima, Roth je kao da ih je snimio na LED zidu koji prikazuje YouTube feed niske rezolucije.

Zasjenjena, ugodna pop-artistička estetika igara jedna je od njihovih najatraktivnijih značajki, pa zašto biste uvodnu sekvencu filma utopili u slabo osvijetljenoj tami? Odjel za garderobu barem je sredio odjeću ansambala, koja je prštala prepoznatljivim bojama, ali čak i one izgledaju kao smeće naspram ispranih krajolika koji boli oči umetnutih tijekom postprodukcije.

BORDERLANDS TEHIX RECENZIJA

Osim Greenblatta koji glumi ovisnika o eksplozivu očito modeliran prema Harley Quinn, čini se da nitko na ekranu ne uživa. Osobito Blanchett: ona je pravi izbor za Lilith, ali glumi plaćenika revolveraša s ambivalencijom koja koluta očima koja se prevodi u suhoparnu, nezainteresiranu izvedbu. Kevin Hart glumi Kevina Harta u beretki, dijelovi besmislenog dijaloga Floriana Munteanua su nečujni, a Roth ne može čak ni izmamiti dosljedno smiješnog Claptrapa od Jacka Blacka.

Mad Moxxi Gine Gershon nema zavodljivog burlesknog šarma, dok neurotična dr. Patricia Tannis Jamie Lee Curtis postoji samo da razotkrije izlaganje. Pritužba ovdje nije u tome što holivudske zvijezde ne uspijevaju pravilno oponašati svoje kolege u igri, više je u tome što Roth trati njihove talente, tretirajući ekipu teških napadača kao slatkiš za oči bez osobnosti za fandom.

Iskreno rečeno, Borderlands se čini nedovršenim. Rothovo pripovijedanje hrli naprijed s vidljivom žustrinom, kao da u radnji nedostaju ključni gradivni elementi. (Možda su ta dva tjedna ponovnih snimanja pod dodatnim redateljem Timom Millerom smanjila Rothovu viziju na ono što vidimo ovdje?)

Zašto bi inače Krom (Olivier Richters) zaslužio portret u odjavnoj špici kad je jedva da se pojavljuje u posljednjem trenutku u filmu film? Nešto ne štima. Gearboxove igre su zbijene, ekspanzivne i pune slobode da podivljate, dok je Rothova interpretacija poput bojanke Guardians of the Galaxy za predškolce.

NAJPOPULARNIJE RECENZIJE

The Fall of the House of Usher Tehix 1
10

The Fall of the House of Usher RECENZIJA

SERIJE
Petra Jelavić Mitrović
8

FILMOVI
BAD BOYS RIDE OR DIE RECENZIJA TEHIX
9

Bad Boys: Ride or Die RECENZIJA

FILMOVI
Borderlands
29.08.2024.
DISTRIBUCIJA:

GDJE POGLEDATI

5

Borderlands je beskrajno rasipanje voljene franšize koja vodi šašavu skupinu ubojitih neprilagođenih i crpi život iz njihove prve zajedničke avanture. Eli Roth nije James Gunn, a ovaj film nema ništa od simpatičnih luđaka, zadivljujućih znanstveno-fantastičnih slika i pričanja izvan ovog svijeta Gunnove trilogije Čuvari galaksije. Hiper-stilizirani štih Borderlands igara repliciran je samo na najpovršnijoj razini, a s ocjenom PG-13, sva krvava krv, prljavi humor i jedinstveno poremećene teme zamijenjeni su recikliranom bljutavošću usmjerenom prema masovnosti utrživost. To je film Borderlands s najgorim scenarijem koji je u suprotnosti sa svime što Borderlands predstavlja kao serijal – nažalost neuspjeh.