Argylle RECENZIJA

Kad se preko najave za Argylle hvale filmom iz uvrnutog uma Matthewa Vaughna, postoji nešto što vam ne govore (osim njegovih stvarnih obrata). Usprkos reklamama, ovo je najslađi film koji je Vaughn snimio godinama. (Možda je to obrat), to ne znači da u Vaughnovom najnovijem polukomičnom trileru nedostaje nasilja na ekranu ili da ima mali broj mrtvih tijela.

Daleko od toga. Deseci, možda i stotine bezličnih likova umiru nasilnom smrću. No s obzirom na to da je Vaughn proveo posljednje desetljeće istražujući bezobrazni, ponekad lord svijet Kingsmana, film u kojem Bryce Dallas Howard glumi blagu autoricu špijunskih romana uvučenu u špijunski zaplet iz stvarnog svijeta ima prednost u nježnom šarmu, bez obzira koliko ubojitih hitaca ili smrtonosnih uboda sadrži.

Nažalost, Vaughn naposljetku uspijeva uništiti ovo značajno vodstvo, jer rifira superšpijune u stilu Jamesa Bonda imitirajući napuhanost filmova o Bondu minus produkcijske vrijednosti ili duhovitost. Zbog te šikancije teško je prihvatiti izniman uspjeh spisateljice Elly Conway (Howard), koja je upravo objavila svoj četvrti bestseler o agentu Argylle (kojeg je na ekranu utjelovio Henry Cavill).

Na putovanju vlakom presreće je Aidan (Sam Rockwell), koji tvrdi da je pravi špijun u nadi da će iz njezinog sljedećeg jezivo prediktivnog teksta prikupiti neke dodatne informacije i zaštititi je od raznih negativaca koji se nadaju da će učiniti isto. Ovaj početni hook podsjeća na Romancing the Stone, a onda Argylle postaje malo tripovitiji.

Kada se Aidan upusti u neku Kingsmanovu borbu prsa u prsa i također oružjem u vagonu, Elly stalno viđa bljeskove svog izmišljenog heroj, dok se film presijeca između Cavilla i Rockwella koji izvode iste lukave poteze. Je li njezina kreacija oživjela, kontrolira li ona stvarnost ili se radi o nečemu sasvim drugom? To je koncept vrijedan projekta Michela Gondryja, koji potencijalno istražuje kako izražavamo ili ograničavamo svoj svjetonazor kroz kreativnost.

Argylle RECENZIJA TEHIX

Razočaravajuće, Vaughn nema takve ambicije na umu, čak i dok gomila preokrete, lažne ispade i likove, pa likovi bi mogli biti malo više velikodušni, ali svakako su to velika imena, uključujući Bryana Cranstona, Catherine O’Hara, Ariana DeBose, John Cena, Dua Lipa i Samuel L. Jackson. Dok Elly i Aidan skaču od zelenog ekrana do zelenog ekrana, počinje zastrašujuće ponavljanje, Aidan inzistira da Elly mora isprobati neku neobično opasnu vratolomiju, Elly odbija, Aidan inzistira, a zatim se uključuje CGI za nekoliko minuta nemogućeg, bestežinsko djelovanje.

Postoji razlog zašto fantastična radnja Ellynih knjiga i špijunske smicalice u stvarnom svijetu izgledaju tako slično, ali ne postoji obveza da njihova sličnost mora biti ukorijenjena u takvom vizualnom smeću. Povremeno, osobito tijekom zadnjeg dijela, Vaughn gura crtanost toliko daleko da film postiže neku vrstu poremećene veličanstvenosti, poput nastavka Kingsmana s dodirom Baza Luhrmanna. Češće, film zapne na svojoj nespretnoj montaži (prijelazi između Cavilla i Rockwella posebno su teški kada bi trebali biti lagani i razigrani) i nemarnom zapletu koji ostavlja likove na novim lokacijama lažnog izgleda bez puno zamaha. Neizvjesnost počinje curiti iz priče baš kad bi trebala krenuti.

Argylle RECENZIJA TEHIX

Ovako relativno bezbrižna špijunska slika ne treba generirati neizvjesnost da bi uspjela, pa je važno napomenuti da Argylle uvelike ne uspijeva ni kao stroj za šarm. Howard i Rockwell čine privlačan tim, ujedinjen igranjem za neobičnosti koje im film pokušava baciti, a Vaughn barem ima dovoljno razuma da pusti Rockwella da stalno pleše. Ali scenarij Jasona Fuchsa ne uspijeva opskrbiti niti jednu od zvijezda niti jednom dobrom rečenicom. Čitava se stvar čini kao predugačka prva skica bez ijednog dragog za ubiti. Postoje i drugi filmovi koje su Vaughn i Fuchs opljačkali, premda je navedeno koji bi pokvarili korisne (ako ne baš zapanjujuće) zaplete.

Možda je najčudnija stvar u vezi s Argylleom to što se kroz svoju izvedenu, rasprostranjenu špijunsku avanturu ipak uspijeva osjećati kao projekt strasti za Vaughna. Premijerno se prikazuje u kinima prije nego što krene na Apple TV+ i ima onu carte-blanche-from-a-streamer energiju, uzbuđeno stvarajući novi svijet i nagovještavajući zbunjujuće nove nastavke koji će doći u središnjoj odjavnoj špici. Ipak, za skupo uživanje, Argylle je šokantno siva (svaka boja osim zlatne djeluje prigušeno) i neuglađena, strast proizlazi iz činjenice da je uopće napravljen. Ova tobožnja divlja vožnja pokušava izmamiti oči vlastitoj apsurdnosti. Umjesto toga, sliježe ramenima i vraća se na povećanje broja tijela.