Terrifier 3 RECENZIJA

KRVAV, NASILAN I OKRUTAN

Započet ću ovu recenziju rečenicom za koju mislim da čak ni redatelj Damien Leone ne bi očekivao da će itko reći: Terrifier 3 mi je ostavio puno toga o emocionalnom razmišljanju. Ovo je treći nastavak u Leoneovom serijalu Terrifier, skupu slasher filmova usredotočenih na klauna Arta (David Howard Thornton) i njegovo divljanje užasa. Iznad svega, ovi su filmovi poznati po tome što pomiču granice krvavog, nasilnog i okrutnog, a što je i privuklo moju pozornost na njih.

U Terrifieru 3 ponovno se pridružujemo Sienni Shaw (Lauren LaVera), pet godina nakon što je porazila Arta u prošlom filmu. Ona i njezin brat Jonathan (Elliott Fullam) još uvijek se bore s traumom tih napada, a Sienna nije uvjerena da je rat doista gotov. Zasigurno, Art se vratio iz mrtvih sa svojom osakaćenom žrtvom koja je postala partnerica Victoriom Heyes (Samantha Scaffidi) kako bi ponovno obojio grad u crveno, ružičasto i koje god druge boje mogu postojati unutar ljudskog tijela. Oh, i Božić je. Zato što nam je trebao novi prokleti božićni film koji čini da Umri muški izgleda kao Rankin/Bass specijal, pretpostavljam.

Da stvari bude što jednostavnije, ako ste obožavatelj filmova o Terrifieru, vjerojatno ćete biti obožavatelj Terrifier 3. Ako oni nisu vaša stvar, ozbiljno sumnjam da će vas ovaj osvojiti. Ne mogu poreći da vam ovaj film daje upravo ono što obećava: luda, groteskna, šokantna ubojstva za razliku od svega što sam ikada vidio. Ako se barem jednom ne trgnete dok gledate, vjerojatno ste poremećeni kao i sam Art. Kako ovi filmovi dobivaju više novca iza sebe, taj se novac vraća natrag na ekran s nekim od najsočnijih i najdetaljnijih krvoprolića snimljenih kamerom. Ovdje se ništa ne zadržava. Vjerovat ćete da se čovjekovo lice doista može navući preko glave… od tada postaje samo gore, ljudi.

U središtu je očito klaun Art, koji je postao nova ikona Noći vještica i zbog svojih djela i zbog Thorntonovog rada u ulozi. Umjetnost je što dalje od ukočenosti Michaela Myersa. On je razigran, djetinjast, ekscentričan i znatiželjan, ali ostaje zastrašujući, a Thortonova teška fizička izvedba ga u potpunosti pretvara u nezaboravnog psihopatu. Ali isto toliko zasluga treba pripisati Lauren LaVeri. Već je dva puta nastupila sa sirovom, slojevitom izvedbom koja drži vašu pozornost jednako kao i ubojstva. Svaki dio mog ulaganja u priču o Terrifieru 3 u potpunosti je na njezinim plećima… čak i dok se film oko nje čini kao da me aktivno pokušava izgubiti.

Evo nešto što trebate znati o meni ako već niste, volim horor kao žanr. Volim kreativno, intenzivno krvoproliće u užasu od kojeg mi je neugodno. Ja sam isti tip koji je rekao da je Evil Dead Rise previše pitom za seriju u kojoj se nalazi. Vrlo je rijetko da poželim da se neki film može vratiti u tom smislu… ali upravo se to dogodilo s Terrifierom 3. Ne zato što krvotok sam po sebi bio je previše za mene, ali zato što su on, priča i režija tako nemilosrdno, bespotrebno okrutni bez ičega zbog čega bi se ta okrutnost isplatila proživjeti.

Većina ljudi gleda slasher filmove kako bi se zabavili. Krvoproliće im je zabavno, a to obično mogu reći i za sebe. Ali niti u jednom trenutku u Terrifieru 3 ili drugim filmovima nisam pomislio: Ovo je zabavno. Zabavljam se gledajući ovo, zbog opipljive jezivosti nasilja. Ali film također ima vrlo istaknut smisao za humor čak i u svojim najtužnijim trenucima, tako da očito pokušava biti zabavan. Iako je taj kontrast očito privlačan za mnoge, čini mi se kao da film nije ni svjestan koliko je istinski gadan prema vlastitim likovima.

Terrifier 3 neko vrijeme vrlo učinkovito istražuje Sienninu traumu i tjeskobu, ali čim je ponovno gurnu u krvoproliće, kakve to veze ima? Što dobivamo gledajući to kad je to očito samo prolaz da joj divljački srušimo leđa radi još više prskanja? Nije da Terrifier 3 ionako ima pravi kraj, budući da završava na strmini nakon što je za jedan centimetar unaprijedio ukupnu radnju serije. Dojadilo mi je koliko očigledno Terrifier 2 ostavlja konce za još jedan film, a još sam više zasićen sad kad smo završili tri filma i još uvijek smo zapeli s tako nejasno definiranom, besmislenom izgradnjom svijeta koja se lako mogla pojačati da nismo gubili vrijeme na toliko krvavih sekvenci koje ništa ne znače za radnju.

Znam očigledan odgovor na sve ovo, a to je slasher film. Naravno da je besplatno i naravno da nije vođeno pričom. Ako vam to toliko smeta, zašto to uopće gledate? I … da, ne mogu se braniti od tih bodova. Kad je riječ o filmovima, uvijek sam prije svega bio osoba vođena pričom, bez obzira na žanr. Uz svu krv i iznutrice koje lete posvuda, najviše me privukao nemir u Sienninom vlastitom umu. Leone je iznenađujuće jako dobar u tome da vas baci u carstvo nelagode i straha, čak i iz čisto psihološkog kuta. Ali kada se zatim izvrši prijelaz na pornografiju mučenja kakva je ova serija uvijek radosno bila, balansiranje jednostavno ne funkcionira za mene.

Usprkos svemu tome, zapravo mi je drago što sam vidio Terrifier 3. Mislio sam ozbiljno kad sam rekao da mi je dao mnogo razmišljanja, jer sam shvatio da, uza svu moju ljubav prema mračnim i uznemirujućim pričama, još uvijek imam svoje granice. Sada sam shvatio da je moguće pronaći nešto preintenzivno okrutno i krvavo kad je to sve što ide za to.

❝ Nije Terrifier 3 za svakoga, tko voli, nek’ izvoli ❞

Shvatio sam da ću uvijek prije svega gledati priču i ton i da taj dio sebe ne mogu isključiti ni kad to želim. Objektivno gledano, ne mogu ovo nazvati lošim filmom i definitivno nije loš film. Ali je konačna potvrda da ova franšiza se može dijeliti samo na one koji će ju istinski voljeti ili napustiti kino dvoranu, prebaciti program na tv-u ili zaklopiti laptop prilikom gledanja. Na kraju tko voli, nek’ izvoli.

NAJPOPULARNIJE RECENZIJE

The Fall of the House of Usher Tehix 1
10

The Fall of the House of Usher RECENZIJA

SERIJE
Petra Jelavić Mitrović
8

FILMOVI
BAD BOYS RIDE OR DIE RECENZIJA TEHIX
9

Bad Boys: Ride or Die RECENZIJA

FILMOVI
Terrifier 3
10.10.2024.
DISTRIBUCIJA:

GDJE POGLEDATI

9

Shvatio sam da ću uvijek prije svega gledati priču i ton i da taj dio sebe ne mogu isključiti ni kad to želim. Objektivno gledano, ne mogu ovo nazvati lošim filmom i definitivno nije loš film. Ali je konačna potvrda da ova franšiza se može dijeliti samo na one koji će ju istinski voljeti ili napustiti kino dvoranu, prebaciti program na tv-u ili zaklopiti laptop prilikom gledanja. Na kraju tko voli, nek' izvoli.