A Quiet Place: Day One RECENZIJA

Prilično najbolji scenarij za prequel

Impresivno je koliko je A Quiet Place: Day One sjajan. Nije da prva dva filma Quiet Place nisu bila dobra, oba su jaka filma sama po sebi. Ali ovaj spinoff/prequel tih ranijih filmova uvodi nove likove u novo okruženje koje uspješno podiže i napetost i emocionalni učinak horor filmova Johna Krasinskog gotovo bez dijaloga. Rezultat je najbolji film franšize do sada.

Kao što naslov implicira, Day One nas vraća na sam početak, na dan kad su se bezvidna izvanzemaljska stvorenja s iznimno oštrim sluhom prvi put srušila na Zemlju. Da, vidjeli smo dio ove invazije u mučnom prologu A Quiet Place Part II, ali velika razlika ovdje je promjena krajolika. Tamo gdje je ta sekvenca smještena u mali gradić u sjevernom dijelu države New York, prvi dan se odvija točno u usred Manhattana. Ta promjena daje akciji drugačiji osjećaj, koji se samo širi kako film prikazuje prve korake prema postapokaliptičnom svijetu uspostavljenom u prva dva filma.

Naš glavni lik ovaj put je Samira (Lupita Nyong’o), koja je u gradu na jednodnevnom izletu u vrijeme osobne krize. Sudbina je htjela da to poslijepodne neće uhvatiti autobus kući zbog stvorenja iz noćne more koja se pojavljuju i nemilosrdno uništavaju sve ljude koje čuju u svojoj blizini. Nyong’o je dokazani talent i ​​s razlogom ima Oscara. Pa ipak, možda zato što je snimila samo nekoliko filmova od svoje uspješne izvedbe u 12 Years a Slave, svaka nova uloga koju glumi doima se kao podsjetnik na to kakva je sjajna glumica i kako lako drži ekran.

Uvodne scene A Quiet Place: Day One pokazuju kakav je Samirin život i impulzivno neprijateljstvo za koje je ponekad sposobna, učinkovito objašnjenje uzroka njezinog ponašanja. Ali izvedba Nyong’o je ta koja čini težak posao jer nas brzo povezuje s njom, tako da smo uloženi čak i prije nego što svijet počne smaka.

Dok oni koji su preživjeli početni napad vanzemaljaca razmatraju što se dogodilo i koliko tihi moraju biti da bi izbjegli otkrivanje, Samira pronalazi novi fokus. Ona točno zna gdje u gradu želi otputovati. Njezino razmišljanje postaje jasnije kako vrijeme prolazi, a do tog trenutka, scenarista i redatelj Michael Sarnoski (preuzimajući mjesto Krasinskog, koji se vraća kao izvršni producent i dobiva zasluge za “priču”) u potpunosti nas je uronio u ovu priču, temeljeći nečuvenu premisa u relativnoj emocionalnoj jezgri.

Sarnoski je izveo sličan trik u svom prvom dugometražnom filmu, Pig iz 2021. godine, pretvarajući priču o Nicolasu Cageu koji je pronašao svog ukradenog kućnog ljubimca svinju tražeći hranu u nešto tako empatično i duševno. Ostali filmovi Quiet Place imaju snažne, suosjećajne trenutke, ali Day One uspijeva kopati dublje.

U filmu koji tek štedljivo koristi dijalog, Sarnoski i njegova talentirana glumačka postava uspjeli su prenijeti mnogo kroz kratke, ali značajne poglede i mala zapažanja. Prednastavak naglašava užasnu, gotovo nemoguću nevolju svojih protagonista. Biste li doista mogli šutjeti dok se brzo krećete? Ili ako ste imali strašnu bol? Ili ako ste jednostavno bili prestravljeni? Postoji nekoliko mučnih trenutaka koji pokazuju kakvo bi to iskušenje bilo i zašto ga mnogi ne bi preživjeli.

To je osobito istinito kada Samira upozna britanskog studenta prava Erica (Joseph Quinn). Jedva se držeći, Eric se uhvati za Samiru. On je stidljivo slijedi, sviđalo se to njoj ili ne, a njihova dinamika daje više srca prvom danu. Vidimo kako Eric i Samira brzo stvaraju pravu vezu, iako zapravo ne mogu razgovarati jedno s drugim. Quinn je divan u prikazivanju Ericove slatkoće i ranjivosti kroz njegove postupke, a ne kroz bilo kakav veliki monolog, i pokazao se savršenim scenskim partnerom za Nyong’oa.

Proveo sam puno vremena govoreći o emocionalnim komponentama A Quiet Place: Day One, pa bih također trebao primijetiti da je ovaj film uistinu zastrašujući i često vraški intenzivan. Ima sjajnih scena koje podižu napetost, kao što je kada naši junaci moraju putovati kroz poplavljeni tunel metroa. Kad vanzemaljci napadnu, to je brutalno i nezaboravno, ovo je jedan od težih PG-13 filmova u posljednje vrijeme.

Sarnoski dobiva veliku vizualnu kilometražu od stvorenja koja vrve ulicama New Yorka i jure po neboderima, što je posebno impresivno s obzirom na to koliko je drugih filmova o čudovištima koristilo grad kao pozadinu. Postoji istinski strah koji ovo prodaje kao uvjerljiv pogled na to kako bi ljudi reagirali na situaciju koja je tako izvan razumijevanja i tako izvan njihove kontrole.

Prvi dan je uglavnom dvoručni dvoboj između Nyong’oa i Quinna, iako Alex Wolff (koji je radio sa Sarnoskim na filmu Pig) dobro radi u manjoj ulozi. Djimon Hounsou također se pojavljuje kako bi reprizirao svoju ulogu Henrija iz A Quiet Place Part II – jedini pravi pokušaj uspostavljanja više vezivnog tkiva za veću franšizu Quiet Place. To je usluga za obožavatelje, ali na čast filmu, nema nikakvog nagovještaja Henrijeve budućnosti koja bi prevrnula očima. (Možete apsolutno uživati ​​u prvom danu bez ikakvog prethodnog znanja o A Quiet Place.)

Postoji još jedan značajan lik: Frodo, Samirin terapijski mačak. Kao ljubitelj mačaka, bio sam nervozan zbog Froda od samog početka, ipak je ovo filmska serija koja počinje smrću dječaka. Neću reći hoće li Frodo preživjeti ili ne, ali ću reći da dvije mačke koje ga igraju, Nico i Schnitzel, imaju izvrsne izvedbe. Doduše, stupanj u kojem Frodo nikada ne mjauče ili viče bez obzira što se događa oko njega zahtijeva ogromnu obustavu nevjerice. Gledajte, mačke kad su gladne doista neće ušutjeti. Ali Frodo je samo drugačije građen mačak.