The Wild Robot RECENZIJA

Film koji će sigurno otopiti najhladnija srca

Sažeto rečeno, The Wild Robot prati izgubljeni automat, ROZZUM 7134 (Lupita Nyong’o), dok se budi na nenaseljenom otoku, usvaja gušticu siroče i sprijateljuje se s lukavom lisicom. To je prilično standardna premisa za animirani film za sve uzraste od suredatelja Lilo & Stitch i Kako izdresirati zmaja.

Međutim, priča (adaptacija serije za mlade čitatelje Petera Browna) puna je značenja na svakom koraku, od trenutka kada ROZZUM 7134 (ili skraćeno Roz) otvori oči u nepoznatoj divljini, nesigurna kako stigla tamo, ali željna ispuniti svoj program, pronaći i zadovoljiti potencijalne kupce. Iako često ugura previše radnje u vrijeme izvođenja koje praktički puca po šavovima, Divlji robot svakom trenutku pristupa s promišljenom brigom. Bilo da su tihi ili eksplozivni, rezultati se zbrajaju do suza.

Prvi animirani film Chrisa Sandersa kao solo redatelja nosi njegove utjecaje u rukavu bez oponašanja njihovog stila. Kada i gdje je točno smješten The Wild Robot namjerno je ostavljeno nejasno, ipak se događa u prirodi. Ali njegov svijet u stilu WALL-E-ja – utjelovljen u drugim novijim filmovima poput A.I. romansa Voli me govori o djelićima čovječanstva koje su kibernetička bića pokupila od svojih stvoritelja, a time i tragove koje je čovječanstvo ostavilo za sobom.

Odgovor je zabrinjavajući, Roz je u biti radilica, čiji osjećaj sebe proizlazi iz izvršavanja korisnih zadataka. Međutim, to je dovedeno u pitanje kada naiđe i nauči komunicirati s bebom Brightbill (Kit Connor), te počne ponovno ožičavati svoj M.O. u hodu. Ona gotovo postaje Brightbillova majka dok živi na periferiji zajednice divljih životinja.

Rozine izražajne oči objektiva kamere i šareno osvjetljenje koje naglašava njezino kućište uvelike doprinose prožimanju ovog mehaničkog protagonista osjećajem znatiželje. Zabavno ga je gledati, ali Divlji robot ima i iznenađujuće jeziv smisao za humor. Lanac ishrane prirodan je dio života ovih životinja i one žive u stalnoj blizini smrti, ustupajući mjesto šokantno smiješnom nasilju iz crtića. Pa ipak, film pronalazi svoje srce u ovom ironičnom tonu.

Na primjer, majka oposum Pinktail s glasom Catherine O’Hara odgaja svoje bebe sa spoznajom da ih se može pojesti bilo koje sekunde, dok još uvijek gaje osjećaj topline. Stvari postaju još sentimentalnije kada središnji zaplet filma izblijedi iz vidokruga. Kako se približava zima, jedini način na koji će Brightbill preživjeti jest ako ga Roz i Finn (gore spomenuta lisica, a glas joj je posudio Pedro Pascal) nauče letjeti… U biti, sljedeći korak u Rozinom zadatku majčinstva je pustiti Brightbilla da ode kako bi on mogao migrirati zajedno sa svojim guskama, priča o žrtvi koja snažno povlači srce.

Postoje iznenađujuće složeni slojevi ove naizgled jednostavne radnje, koji se tiču ​​onoga za što je Roz stvorena i kako ona to polako nadilazi na izrazito ljudske načine koji je užasavaju. Prividna jednostavnost ustupa mjesto brojnim zabavnim zaokretima koji mijenjaju ton Divljeg robota, pa čak i njegov žanr. U tom procesu, prolazi kroz svoju gusto upakiranu priču i prolazi pored nekih potencijalno značajnih trenutaka za razmišljanje. Ali dok preuzima uzbuđenja i epski zamah akcijskog filma, Divlji robot uvijek pronalazi ekspresivne i uzbudljive načine da svoje uzburkane emocije iznese na površinu.

Vizualno je također prekrasan, odričući se sjaja i fotorealizma u korist stiliziranih tekstura koje kao da su izvučene iz ilustracija u dječjim knjigama ili povremeno, škrabanja bojicama na njihovim marginama. Nevjerojatno je maštovit, a čini se da je njegova kamera neprestano u pokretu, pogotovo kada se u filmu The Wild Robot ne radi samo o pronađenoj obitelji, već i o vezama zajednice.

Iako sadrži dizajn i elemente priče koji podsjećaju na Željeznog diva, Avatar Jamesa Camerona i djela Hayaoa Miyazakija, sveobuhvatni rezultat Sandersova rada je zapanjujuće originalan i duboko dirljiv. Više od svega, njegove metafore roditeljstva i priča o različitim vrstama koje pokušavaju pronaći pripadnost, dirljivi trenuci majčinstva stavljeni pod mikroskop uzdižu se uvis. Rozino osobno putovanje jednako je uzbudljivo, dok pokušava razumjeti vlastite instinkte koji se razvijaju i seže dalje od njih zamišljena da bude kotačić u komercijalnom stroju, ona završava pomažući u tkanju čitavog društvenog tkiva.

The Wild Robot pristupa svakom trenutku s promišljenom brigom

Ovo zaokružuje drugi podtekst filma, fokusirana analogija za snimanje filmova u Hollywoodu i stvaranje umjetnosti unutar studijskog sustava. Nije osobito teško povući crtu, Rozini mandati dolaze zahvaljujući tvrtki Universal Dynamics. Divljeg robota proizveo je Dreamworks, u vlasništvu Universal Picturesa ali pokazao se neizmjerno isplativim. Kao Sanders i njegov tim animatora. Roz se mora povezati s kolegama neprilagođenima, koristeći alate ovog industrijskog okvira, kako bi stvorila nešto neočekivano i nešto što traje. Po mom mišljenju, oni su taj zadatak izvršili vrlo uspješno.

10

8

9

Poster za The Wild Robot
GDJE POGLEDATI

NIJE DOSTUPNO U HRVATSKOJ

The Wild Robot

17.10.2024. (HR) • Animation, Science Fiction, Family • 102 min

Redatelj: Chris Sanders

DISTRIBUCIJA:
GLUMCI
  • Lupita Nyong'oLupita Nyong'oRoz / Rummage (voice)
  • Pedro PascalPedro PascalFink (voice)
  • Kit ConnorKit ConnorBrightbill (voice)
  • Bill NighyBill NighyLongneck (voice)
  • Stephanie HsuStephanie HsuVontra (voice)
  • Matt BerryMatt BerryPaddler (voice)
  • Ving RhamesVing RhamesThunderbolt (voice)
  • Mark HamillMark HamillThorn (voice)
  • Catherine O'HaraCatherine O'HaraPinktail (voice)
  • Boone StormBoone StormBaby Brightbill (voice)
10

Film koji će sigurno otopiti i najhladnija srca The Wild Robot pronalazi čovječanstvo na neočekivanim mjestima, kroz svoju priču o usvajanju i skretanju s puta koji su nam drugi postavili. Robot Roz Lupite Nyong'o prekrasno je zamišljen stroj, koji se izražava kroz "zadatke" poput majčinstva i zaštite, dok odgaja guščića siročeta (Kit Connor) da raširi svoja krila i napusti gnijezdo.