The Strangers: Chapter 1 RECENZIJA

U 2008. Stranci su toliko dobro kapitalizirali strah od nasumičnog nasilja da su nadoknadili svoj budžet devet puta više. Film prikazuje nesretni par koji, dok provodi noć na nepoznatom mjestu, bez ikakvog razloga postaje žrtvom trojice maskiranih luđaka. S The Strangers: Chapter 1, redatelj Renny Harlin i pisci Alan R. Cohen i Alan Freedland pokušavaju osvježiti franšizu no nažalost, oni to čine s opipljivim cinizmom i scenarijem slikanja po brojevima koji obilno oponaša Strance. Ponovno ponavljanje najboljih rečenica i zapleta kultnog klasika nije isto što i odavanje počasti, a ovaj navodni uvod u kasnije zločine Man in the Mask, Dollface i Pin-Up Girl samo uništava jednostavnu i zlokobnu premisu svog prethodnika.

Prvo poglavlje prati Mayu (Madelaine Petsch) i Ryana (Froy Gutierrez), par iz New Yorka koji je lijep i nesklon samoodržanju. Problemi s automobilom ih prisiljavaju da skrenu oko ruralnog područja na svom putovanju u Portland, Oregon i slijeću u Airbnb u malom gradu gdje ih svi mještani mrze jer su gradski ljigavci ili vegetarijanci, što već nisu. Nakon ustajale predigre, karakteristični zločesti iz franšize igraju se mačke i miša s parom cijelu noć. Dio kaosa je originalan, ali većina je kao što su naši idiotski protagonisti morali biti nakon dugog, nespretnog iskušenja, a dio je umoran.

The Strangers Chapter 1 TEHIX RECENZIJA

Ovi problemi počinju odmah nakon uvodnih naslova, kada smo obaviješteni da se u Americi svake godine dogodi 1,4 milijuna nasilnih zločina. Ne! Potpuno ista brojka izbačena je na početku Strangersa kao i spoiler upozorenja, stope nasilnih zločina su se promijenile od 2008. Zapravo, značajno su se poboljšale. Stvoritelji filma mogu opravdati ovo širenje straha govoreći da bi prvo poglavlje trebalo biti prednastavak Stranci, ali nije. Ne može biti, osim ako likovi u originalnom filmu nisu službeno predstavljeni kao čudni hipsteri koji koriste zastarjelu tehnologiju. Ovaj film sadrži reklamiranje proizvoda za bankovnu aplikaciju za pametni telefon. Zaplet ovisi o postojanju Airbnba!

Zatim tu su i strašni mještani ili bolje reći seljaci? Ovaj film nije laskav ruralnim Amerikancima da bi mogao učiniti ljubomornim filmove o “rednexploitation” iz 1970-ih. I za što? Osvajači domova ovdje su prava prijetnja i nisu motivirani klasnim nezadovoljstvom. Oni nisu ničim motivirani. To je cijela poanta franšize.

The Strangers Chapter 1 TEHIX RECENZIJA

Na stranu sumnjive društvene poruke, The Strangers: Chapter 1 je samo koristan horor film. Ima nekoliko napetih trenutaka i mnogo straha od skoka, ali oni su potkopani frustrirajućim scenarijem. Petsch, koja je također izvršna producentica, najbolje se trudi sa svojom kraljicom vriska, ali ne uspijeva. Ne pomaže ni to što ona glumi jednu od najglupljih protagonistica horora u posljednje vrijeme. Ako ne možete podnijeti gledati ljude u horor filmovima kako prate čudne zvukove ili vire glave kroz sjekirom probijene rupe u zidu, onda ćete stvarno mrziti Mayu i Ryana.

Čak i ako prođete kroz sva besmislena pisanja, nema mnogo zarade. Sve dobre stvari potpuno su iščupane iz originalnog filma, sve do stranca koji pita je li Tamara kod kuće i odvrće jedno od svjetala na trijemu. Rekao bih da The Strangers: Chapter 1 bira svoje najbolje dijelove iz The Strangersa poput ubojice koji pljačka leš, ali to bi moglo značiti da postoji nešto čak i izdaleka zanimljivo u ovom ponovnom pokretanju koji otupljuje.

The Strangers Chapter 1 TEHIX RECENZIJA

Iako ima ocjenu R, bilo bi vam oprošteno ako mislite da je The Strangers: Chapter 1 dobio PG-13. Postoji samo najmanji nagovještaj seksualnosti, rijetka upotreba F-bombe i gotovo nimalo krvoprolića. To čini ovu cijenu za prespavanje, posebno s obzirom na to da je Petsch dobila veliki uspjeh kao Cheryl Blossom u Riverdaleu. Ozbiljni ljubitelji horora i oni dovoljno stari da se sjećaju prvog filma, oprez.

Mane ovog filma bile bi manje upadljive da superiorni The Strangers: Prey at Night film ne postoji. Nažalost za Harlina i prijatelje, nastavak Strangers-a Johannesa Robertsa iz 2018. ispuhuje ovaj nered iz vode, nudeći novo okruženje, dinamičnije protagoniste i vrhunsku sekvencu postavljenu na “Totalnu pomrčinu srca”. Rado bih uzeo još dva takva. Umjesto toga, imamo ovo, a The Strangers: Chapter 1 je prvi film u trilogiji koju vodi Petsch. Pridružite mi se u nadi da odavde možemo ići samo gore.