Deadpool & Wolverine su te vidjeli s druge strane bara i sviđa im se tvoja vibra. Nije važno ako niste uživali u MCU-u otkad je Avengers: Endgame gurnuo uloge u franšizi s litice, ili ako ste oprezno optimistični u pogledu ostatka Multiverse Sage – dođite na Deadpoolovu i Wolverineovu blockbuster kemiju, ali ostanite zbog iskrenosti s kojom komentiraju prošlost, sadašnjost i budućnost studija Marvel. I dobro je što to rade.

MCU je već godinama napuhan i nefokusiran i krajnje je vrijeme da netko pusti zrak van i malo se zabavi s njim. Na taj način, Deadpool & Wolverine je savršeno tempiran i dobro održan kinematografski prdež, pušten s povjerenjem i udobnošću u prostoru koji stvara za buduću hranu. Neće sama spasiti MCU od većeg napada probavnih smetnji kroz koje pati, ali je osvježavajuća mea culpa koja pokazuje da Marvel još uvijek može dopustiti da kida glasno i ponosno kada je to stvarno važno.

Komedija o superherojima u režiji Shawna Levyja počinje gromoglasno, s Deadpoolom koji rifira akciju prije nego što je fanfara studija Marvel uopće završila i gotovo odmah nailazi na Upravu za vremensko odstupanje iz Lokija. Ima elektriciteta u uvodnom činu, naposljetku, ovo je Deadpoolov prvi put u MCU-u, i poput udobno pijanog rođaka koji vam se hihoće u uho nakon večere za Dan zahvalnosti, nema sigurnog načina da znate kakve će se čudne, urnebesne gluposti prosuti iz njegovog usta, ili koliko će teško natjerati tvoju tetu da uhvati svoje bisere.

S više od desetljeća pripovijedanja (i marketinga) studija Marvel, Ryan Reynolds kreće u utrke sa šalama usmjerenim na svaki kutak Svete vremenske crte. Reynoldsovo upravljanje duhovitošću Wadea Wilsona oštro je kao i uvijek, primijenivši to na trenutno stanje Marvelovog kinematografskog svemira, on je u stanju dovesti samovažnu franšizu na Zemlju. Praktično možete vidjeti Reynoldsa kako na stol baca registrator pun šala usmjerenih na Kevina Feigea i snima svaku pojedinačnu. Samoreferentni materijal je nepredvidiv i oštar dovoljno u početku da ovo učini najopasnijim što je MCU osjetio otkad je na ploči bilo šest Infinity Stonesa.

Jedno od najvećih pitanja vezanih uz Deadpool & Wolverine bilo je hoće li MCU-ova prva R-ocjena biti dovoljna da održi prljavi, subverzivni ton koji je Merc with a Mouth uopće izdvojio iz čopora. To odvratno, ozračeno srce uvelike je netaknuto, i ako je ideja da Wade i Logan razmjenjuju psovke svakih 10 sekundi sve što je potrebno da vas odvede u kina, budite uvjereni da ćete otići dobro jebeno siti.

Ali ne mogu pogledati gospodina Poola u lice i lagati mu i reći mu da nisam primijetio neke povučene udarce, neke šale koje idu sve do granice da sam istinski neustrašiv, samo da ponovim ili promijenim temu brzo. Sa svim velikim smijehom i samoomalovažavanjem u igri, teško je zamjeriti filmašima što su izbrusili neke oštrije rubove likova ali ipak je malo razočaravajuće što Deadpool & Wolverine ne pokušava nadmašiti neke od gnusnijih DP-ova ekranske glume.

Govoreći o: Ne stignemo ni 10 minuta u Deadpool & Wolverine prije nego što Wade radosno oskrnavi naša sjećanja na Logana, lik i film Jamesa Mangolda iz 2017. To je još jedan po užetu koji Deadpool & Wolverine mora hodati. Logan se još uvijek s pravom smatra vrhuncem kinematografije o superjunacima, iako je publika više-manje navikla na ideju varijanti, vraćajući Hugha Jackmana u svom kostimiranom kostimu s kandžama slava još uvijek nosi rizik da se osjeća ljepljivo nakon svog prethodnog, na granici savršenog oproštaja s X-Manom. Ali Jackman, glumac poznat po svom sjajnom umijeću i sposobnosti da stvarno dobro glumi Wolverinea, uvlači konac u iglu post-Loganova povratka ulozi, očito uživajući u svakoj f-bombi i bljesku bijesa berserkera.

KOMEDIJA DEADPOOL & WOLVERINE JE ČVRSTA KAO KAMEN

U početku nedvojbeno postoji neka kognitivna disonanca, jer film traži od publike da preslika desetljeća poštovanja na varijantu s kojom se susrećemo prvi put. Ali na kraju, Wolverine iz ovog filma ima sav onaj nevoljki heroizam i samoprijezir koji biste očekivali od bilo kojeg prikaza Logana, a iskupljenje koje traži dovoljno je osobno da ove nedodirljive točke manje smetaju kako film ide. Ali Deadpool & Wolverine nas podsjeća da ništa, osim Timeline-a, nije sveto, a igranje brzo i opušteno po pravilima je naziv igre.

Jackman i Reynolds već godinama testiraju svoju kemiju na društvenim mrežama, a Deadpool & Wolverine dokazuju da njihovo mačkasto ponašanje može održati dugometražnu avanturu. Postoji povjerenje i lakoća između zvijezda koje stavljaju njihovu zafrkanciju iznad većine njihovih MCU suvremenika i opet, godine i godine de facto proba i R-ocjena daju im mnogo prostora. Kao prijateljska komedija, Deadpool & Wolverine je čvrst kao kamen, ali postaje žrtva površnog zapleta koji je mučio druge nedavne Marvelove filmove.

Zaustavlja se svaki put kad se treba posvetiti izlaganju, i dok se Deadpool sigurno voli šaliti s tom činjenicom u stvarnom vremenu, nezgrapno smeće i dalje udara u uho poput nezgrapnog smeća. Velik dio tog izlaganja biva bačen u krilo TVA-ovog gospodina Paradoxa (Matthew Macfadyen), policajca (ili srednjeg menadžera) koji na kraju traži Deadpoolovu pomoć. Paradoxov utjecaj na događaje nakon njegovog prvog susreta s Deadpoolom je ograničen, a film ga uglavnom zaobilazi nakon prvog čina.

Nerazumljivom zapletu ne pomaže bljutavo primarno okruženje Deadpoola & Wolverinea: Praznina, gomila smeća na kraju vremena prvi put predstavljena u Disney+ seriji Loki. Neopisiv, sumoran teren čini ionako tanke uloge još težim za držanje kako film ide. Redovito nas podsjećaju na stvarnost i obitelj koju Deadpool pokušava spasiti, a ipak naša jedina veza s njima je polaroid koji Wade bljesne nekoliko puta kada priča od njega traži da bude ozbiljan.

Također je u Praznini gdje misteriozna Cassandra Nova (Emma Corrin) drži sudnicu, vođena uobičajenim negativnim motivima za koje se čini da su potpuno neskladne s njezinom nestalnom, vragolastom prirodom. Deadpool & Wolverine imaju koristi od godina dobre volje publike, s vezama sa svjetovima i likovima koji im daju emocionalnu prednost. Ali kao stvorenje Praznine bez gotovo ikakve veze s bilo čime ili bilo kim, Cassandra (i, prema tome, Corrin) završi potpuno pometena od poznatijih likova.

Dosadna pustoš Deadpoola & Wolverinea barem otvara događaje do obećanih epizoda i varijanti na način koji, usprkos svom Deadpoolovom podbacivanju, zapravo tretira strukturu unutarnje stvarnosti MCU-a s određenim poštovanjem. Pljačkaška skupina veterana Fox mutanata poput Pyroa (Aaron Stanford, iz drugog i trećeg filma X-Men) i Sabretootha (Tyler Mane, iz prvog) otvaraju vrata još iznenađujućim pojavljivanjima, koja po značaju i korisnosti variraju od “moj mozak prepoznaje taj lik i to čini moj mozak sretnim” do “zatvorili smo petlju na jednoj od najvećih propuštenih prilika ovog podžanra.”

Samosvijest Deadpoola & Wolverinea najučinkovitija je kada poštuje stupove na kojima je izgrađen MCU, naime Foxov rad na izgradnji franšiza o superherojima na prijelazu u 21. stoljeće. Deadpool & Wolverine razgovara s tom poviješću promišljeno i s više nježnosti nego što biste očekivali.