Dead Island 2 RECENZIJA

Masakriranje zombija nikada nije bilo zabavnije

Dead Island 2 je igra koja je imala velike šanse nikada ne izaći. Cijela priča ove igre započinje davne 2014. godine s njenim prvim trailerom koji je bio prikazan na E3. Već tada smo mogli pretpostaviti kako nam ova igra može pružiti veliku dozu zabave i iživljavanja na zombijima. Naravno bilo je tu puno prepreka kao pronalazak studija koji je voljan raditi na naslovu jer je Techland odustao od nje. Dambuster Studio je vidio pravi potencijal ovog naslova i odradio odličan posao. Zahvaljujući njima sada čitate recenziju, a ne nekakav članak o propalom projektu koji je imao veliki potencijal.

POČETAK IGRE JE DINAMIČAN I SMIJEŠAN?!

Uvod u igru je zapravo jedna duga cutscena koja vas upoznaje sa šest likova koje vam igra kasnije daje na izbor. Sam uvod je već zanimljiv i vidimo stanje u kojem se nalazi grad. Inače mjesto radnje je Los Angeles, živahan grad je sada pun zombija i developeri nisu mogli odabrati bolje mjesto radnje za ovaj naslov. No, da nastavimo s uvodom, na početku biramo između šest ponuđenih likova. Neću vas lagati na prvu me ni jedan od njih nije privukao jer su svi izgledali kao osobe koje prve umru u horor filmovima.

Treba napomenuti kako je svaki od njih priča za sebe, neki su agilniji, neki jači, a neki su savršeno izbalansirani likovi. Nakon odabira lika ukrcavate se na avion koji vas treba odvesti u novi život i spasiti te katastrofe koje se dogodila gradu anđela. Naravno da se taj avion srušio, a što ste drugo očekivali? Jedan smo od rijetkih putnika koji je preživio. Zapravo tu kreće naša avantura koja će biti puna elitnih klinaca, starih glumaca, influencera i naravno na milijune zombija.

BOJE, KRV, ULICE

Igra je recenzirana na PS5 i iako za vrijeme igranja nije dobila svoj day one update koji ju je trebao još više uljepšati igra je izgledala predivno. Grafički je jako lijepa i konstantno je bila unutar 60 FPS-a, boje su prekrasne i developeri su jako dobro napravili postapokaliptični Los Angeles. S druge strane igra je jako, ali jako krvava i nasilna. O tome ćemo pričati kasnije kada dođemo do mehanika ubijanja zombija. Ironično je što je igra urnebesna iako je nasilna. Lokacije su veliki plus ove igre. Sve moderne vile, hoteli, pa i same ulice kojima hodate su detaljne i pune raznog loota.

Osim loota, pune su i zombija, a samim time developeri su nas počastili i raznim načinima na koje ih možemo ubiti. Naravno sve ovisi o igraču. Meni je bilo najdraže namamiti hordu zombija u veliku baru, a zatim baciti akumulator od auta koji sam našao putem. Zatim samo uživate i gledate kako se zombiji prže, koliko god to bolesno zvučalo ako ikada zaigrate Dead Island 2 znat ćete točno o čemu sam pričao. Osim kombinacije s vodom i strujom tu je i kombinacija s benzinom i vatrom.

No, da se vratimo još malo na lokacije. Stvarno izgledaju holivudski što je i logično jer se na takvog području nalazimo. Skoro svaka kuća ima pogled i bazene u kojima se još nalaze luftići, flamingosi i naravno hladnjaci puni energetskih napitaka i piva. Luksusni auti su parkirani ispred kuća, po ulicama ili u garažama. Skoro sve lokacije su šarene i vesele s dodatkom litara krvi. Stvarno je zadivljujuće kako su igru u kojoj masakrirate zombije kako bi preživjeli učinili tako zabavnom, šarenom i veselom.

Dead Island 2 RECENZIJA

ORUŽJE I RAZVOJ NAŠIH LIKOVA

U svom tom šarenilu i luksuzu ne smijemo zaboraviti kako je riječ i akcijskoj avanturi iz prvog lica s elementima RPG-a. Dead Island 2 kao takav posvećuje veliku pažnju oružju i razvijanju naših likova. Vraćam se na onu okolinu koju možete a i ne morate iskoristi, sve ovisi kakav stil igre imate, isto je i sa oružjima. Izbora imate na pretek, od mačeta, kuhinjsih noževa, grablji pa sve do dasaka koje možete pronaći na ulici. Naravno imate i vatreno oružje kao što su pištolji, SMG-ovi i najikoničnije oružje za zombi apokalipsu, sačmarica. A sada modifikacija, segment igre koji je također dobro odrađen.

Na sva oružja možete stavljati razne perkove i modove. Jedino što vas može malo usporit je kvaliteta oružja. Odnosno ne možete na sve kvalitet oružja stavljati isti broj pearkova i modova, odnonso neka oružja uopće ne možete modirati. Što ima smisla jer bi ona igra bila prelagana. Perkova i modova ima jako puno i što se njih tiče stvarno možete pusitit mašti na volju. Mali tip za sve buduće igrače najbolji perkovi se nalaze u sefovima, tako da ako ih pronađete vrijedi tražiti kodove i rješavati side misije.

Razvoj likova je napravljen na način da skupljate kartice. Podsjećaju na tarot karte, dakle nema klasičnog skill treea. Karte možemo kombinirati i slagati kako god mi želimo, naravno neka ograničenja postoje kao i kod oružja, ali to je ponovno napravljeno za dobrobit igre. U jednom trenutku možete imati maksimalno 15 karata. Ovisno o tipu igrača možete slagati svog lika. Hoćete li biti onaj igrač koji radi najveću štetu ili onaj koji se brani, na vama je. Također treba reći kako svoju kombinaciju karata možete mijenjati kada god poželite.

Dead Island 2 RECENZIJA

ZOMBIJIII

Dead Island 2 ne bi bio ovakav kakav je da nema zombija. Developeri su ih napravili priglupima pa ćete primijetiti kako će se samo zaletjeti na vas bez ikakvog plana. Odnosno možemo reći da su napravljeni stvarno bez mozga. Iako u nekim trenutcima, ako ih udariti u potiljak točnije, možemo vidjeti njihov mozak. Možemo reći kako su ih developeri napraviti tako da nas jednostavno tjeraju da ih ubijamo. Slow motion je dodatak koji je tako lijepo sjeo u cijeli koncept ove igre i njene borbe. Pogotovo kada napraviti određene kombinacije napada pa im slomite lubanju ili čeljusti ili pak odvalite neki dio tijela.

Ekipe zombija s kojima ćete se susretati su dosta velike i raznolike. Kao što sam već rekao česte su situacije u kojima budemo okruženi s desetak ili više zombija. Dead Island 2 nam pruža nekih 30-ak vrsta zombija koji će nas juriti po ulicama Los Angelesa. Pa se tako možete susresti s brzim i agilnim zombijima ili pak velikim mrcinama u potkošuljama koji izgledaju kao da su sada izašli iz teretane. Naravno postoje i nekakve vrste mutiranih zombija koji ispuštaju otrove ili elektroničke valove.

Za svaku vrstu zombija imate posebne načine na koje ih trebate ubiti, na igraču je da im se prilagodi. Moramo još jednom pohvaliti developere koji su stvarno odradili jako dobar posao sa svojim kreacijama zombija. Trenutci u kojima komadate dijelove njihovih tijela nakon što su vas nekoliko puta ubili i pošteno naživcirali su jako zabavni.

HUMOR KOJI NIJE ZA SVE

Odmah moramo reći kako priča Dead Islanda 2 nije na zavidnom nivou, ali humor ove igre vas natjera da zaboravite priču. Kada uzmete u obzir da ste cijelu igru okruženi bogatašima koji su jako glupi, a vi imate priliku čuti sve njihove komentare na katastrofu koja je zadesila grad anđela. Developeri su te grupe ljudi napravili smiješnima zbog njihovih nebuloza koje izgovaraju, a ne kao naporne pojedince koje vjerujem da ste svi očekivali jer je ipak riječ o takvom društvu. Cijelom ugođaju igre jako puno pomaže crni humor, kojeg ima na bacanje, i likovi koji su cringe. No, baš ti likovi i njihovi dijalozi su perfektan dodatak zombiji apokalipsi.

Fascinantno je koliko je ova igra jednostavna, ova igra nema nekakvih posebnih mehanika, nema tu stealth ili nekakvih drugih elemenata koji su zastupljeni u novim igrama. Dead Island 2 je jednostavan i igri, također ovaj naslov je pravi dokaz kako ljudi vole jednostavnost. Developeri su sve te zahtjevne mehanike ostavili nekim drugim studijima i igrama. Možemo reći kako je igra rađena po old school kriterijima i ja tako jako poštujem. Bolesno zabavna, a toliko jednostavna igra, ovo je igra koju ćete zaigrati nakon napornog dana na poslu, jer je bolje da razbijete kojeg zombija nego vašeg šefa.

Dead Island 2 RECENZIJA

SVIJET, DUŽINA IGRE I RAGE MODE

Što se tiče svijeta u Dead Islandu nažalost on nije opet world. Developeri su se odlučili za sustav gdje je podijeljen na zone ili regije kako hoćete. Zapravo ovakav sustav puno više odgovora ovoj igri jer možete postepeno otkrivati nove regije i pratiti priču na najtočniji način. Isto vrijedi za side misije, te se ne možete dovesti u situaciju da vam glavna misija bude preteška jer su neprijatelji veći level od vas. Kada pričamo o dužini igre, Dead Island nije uopće kratka igra.

Ima tu puno posla oko čišćenja svih regija, otključavanja sefova i naravno rješavanja svih side misija. No, mislim da se igrači neće buniti na dužinu ovog naslova jer će se sigurno jako zabaviti. Rage mode je trenutak u kojem postanete zombi. Doduše to ovisi o vašem špilu karata o kojima sam govorio pri početku ove recenzije. Ako vaš build bude složen kako treba možete provesti jako puno vremena u rage modeu, odnosno biti zombi. Ovo je još jedan dokaz da trebate probati sve kombinacije karata.

Dead Island 2 RECENZIJA

Dead Island 2 je jedna jednostavna i vrlo zabavna igra u kojoj masakriramo zombije na razno razne načine. Veliki plusevi ove igre su njeni likovi, humor, dijalozi, pa čak i količina nasilja koju nam ovaj naslov pruža. Ne mogu sa sigurnošću reći, ali sumnjam kako bi ovaj spoj mogla izvući neki druga igra. Odnosno mislim da sa svim ovim elementima neka druga igra ne bi bila simpatična nego jako glupa. Dead Island 2 je krvava, brutalna i jako zabavna avantura koju preporučujem svima. Definitivno gaming zajednica žudi za još ovakvih igara.