Abigail RECENZIJA

Smrtonosno smiješna priča o lošim roditeljima i vampirima

Ispod svih iznutrica i krvoprolića horor-komedije Abigail krije se priča o iskupljenju. Majka postaje roditelj kakav nije mogla biti vlastitom djetetu, a kći dobiva brigu i zaštitu kakvu nikad nije našla kod kuće. Takva patetika ističe se u ovakvom filmu, ali nikako ne umanjuje uzbuđenje ili činjenicu da je majka dio šarolike družine otmičara, a kći vampirica u tuti.

S dovoljno ubojitih fraza da probudi čak i najuspavaniji smisao za humor, najnoviji film redatelja Vriska VI Matta Bettinellija-Olpina i Tylera Gilletta kombinira teme filmova Hotel Transylvania, mehaniku slasher filma i postavu kriminalistički triler “posljednji posao”. Dovoljno je sličan u tonu, okruženju i strukturi da bude duhovni nastavak Bettinelli-Olpin i Gillettove Spremni ili ne, nudeći još divlji pogled na ultranasilje mačke i miša tog hita spavača smještenog u otmjenu staru kuću.

Abigail RECENZIJA TEHIX

Šarm i novost ovdje je u izboru iskusnih lopova koji su se okupili za ono što bi trebao biti vrlo isplativ zadatak: otmica mlade balerine Abigail (Alisha Weir) i traženje pozamašne otkupnine od njezinog bogatog oca. Zamislite bandu Scooby-Doo, ako su ti istražitelji paranormalnog imali mračnu prošlost i bili potpuno nepoznati prije nego što su prvi put uskočili u Tajanstveni stroj. Činjenica da smo svjedoci kako se njihova prijateljstva stvaraju od nule čini njihove reakcije i strepnje organskima. Složili su se da neće dijeliti svoja prava imena kako bi osigurali anonimnost u slučaju da netko od njih bude uhićen; njihov šef za ovaj posao (karakteristično uljudni Giancarlo Esposito) krsti ih kodnim imenima.

Najmanje strašan od otmičara, a time i naš glavni interes je Joey (Melissa Barrera), koji ima zadatak brinuti se za Abigail dok ekipa čeka svoju isplatu unutar razmetljivo namještene vile. Scenaristi Guy Busick i Stephen Shields koriste ovaj paket arhetipova za maksimalan smijeh, s iznimkom bivšeg vojnog čovjeka Ricklesa (William Catlett), čija uloga Joeyjevog improviziranog ljubavnog interesa uglavnom blijedi u pozadini.

Abigail RECENZIJA TEHIX

Na temelju Joeynih obrazovanih pretpostavki o njezinim suučesnicima, Frank (Dan Stevens) je korumpirani policajac, dvadesetogodišnja Sammy (Kathryn Newton) je haker iz imućne obitelji, Dean (pokojni Angus Cloud u svojoj posljednjoj ulozi na ekranu) je maloljetni vozač koji bježi, a kvebečki nježni div Peter (Kevin Durand) samo je bezumni mišić. Kako se Joey uklapa ovdje? Ona je ovisnica koja se liječi prožeta majčinskim žaljenjem. Želja da postupi ispravno prema svom djetetu stvara emocionalnu vezu između Joeya i zanemarene Abigail.

Barrera je izborila prostor za sebe u žanrovskim projektima, uključujući Bettinelli-Olpin i Gillettovu sada zaraženu obnovu Scream i ovogodišnju nekonvencionalnu romansu Your Monster. U Abigail, u njezinom pogledu postoji natučena odlučnost koja govori o značaju Joeyjeva cilja. Ta je samouvjerenost prožela gravitacijom glazbene drame poput In the Heights i Carmen, a još je rezonantnija kada se primijeni na posljednju djevojku koja pokušava preživjeti jednu paklenu noć s krvopijom. Ni jednom ne sumnjamo da ima inteligenciju i otpornost da preživi. Ona ima razloga za to, a Barrera nas tjera da vjerujemo u to.

Abigail RECENZIJA TEHIX

Redatelji filma, svaka im čast, drže stvari usredotočene na kaos koji se odvija u vili: nema flashbackova, samo minimum pozadinske priče. Rano otkriće da je Abigail potomak moćnog vampira (i da je i sama jedan od njih) pokreće dvostruki lov: otmičari, zarobljeni u vili, postaju plijen za Abigail dok ona šepuri uokolo na nesramežljivo kampirajući način i hrani se njome “gosti.”

Weirine poremećene piruete nakon nekog vremena postaju zamorne, ali razigrana zlonamjernost njezine izvedbe zasja kasno u slici. Osobito je dobra kada Abigail održi svoju poziciju protiv Franka gladnog moći, koji na kraju izgleda kao lik iz Izgubljenih dječaka. (Kontinuirana sklonost Dana Stevensa da glumi zabavne, često zlobne čudake i dalje je nesmanjenom, a on ima još jednu u Kukavici idućeg mjeseca.) Kako se Abigailin odnos s Joeyem pretvara u uzajamno razumijevanje, pruža taman dovoljno drame roditelj-dijete da primjeni boju film s malo oštrine bez pretjeranog opterećivanja.

Abigail dokazuje svoje horror bona fides s pregršt učinkovitih strahova od skoka i obilne krvi. Ali sposobnost filma da dosljedno privlači komičnu krv njegova je glavna privlačnost, bilo da se okreće dobro poznatim vampirskim tropima ili naslanja na nevješte pokušaje prekršitelja zakona da neutraliziraju nadnaravnu prijetnju. Komponente su možda daleko od originala, ali gotovo besprijekoran izbor vremena i glumačke postave čine Abigail nevjerojatnom ljubiteljicom publike čija namigujuća šašavost često razoružava.