Five Nights at Freddy’s RECENZIJA

Five Nights at Freddy’s recenzija je spremna, a kako je point-and-click indie horor igra postala jedna od najvećih multimedijskih senzacija prošlog desetljeća? Nijedan strah od skoka ne može više iznenaditi od nevjerojatnog uspjeha Five Nights at Freddy’s. U isto vrijeme, nije tako teško vidjeti oko čega je frka. Prva igra posebno je nov i genijalan napad na živce.

Smještena u napuštenoj pizzeriji kojoj noću oživljavaju animatroničke atrakcije, izvorni FNaF svoju je okrutnu snagu crpio iz toga koliko se igrač osjećao bespomoćno. Nemate oružja, nema rute za bijeg, ništa osim ograničenog raspona obrambenih radnji, a sve je povezano s izvorom energije koji se brzo iscrpljuje. Bila je to vježba minimalizma iz noćne more. Baza obožavatelja bila je zaslužena, iako još uvijek nesagledivo velika za radnju ispred kompjutera i pregledavanja kameri.

Bilo je neizbježno da će se ova neumoljivo muzna krava i rudnik zlata na kraju pretvoriti u film. Slični su to bili i izazovi s kojima se suočava svaki redatelj koji Freddyja i njegove prijatelje robote lutalice pokušava prevesti s monitora na ekran. To smo i dobili od redateljice i scenaristice Emme Tammi, producenta Jasona Bluma i originalnog tvorca igre, Scotta Cawthona.

Five Nights at Freddy's RECENZIJA TEHIX

U nedostatku održivih opcija zanimanja nakon što je lošeg oca zamijenio za otmičara u trgovačkom centru, zaštitar Mike Schmidt (Josh Hutcherson) nevoljko pristaje raditi noćnu smjenu pazeći na dugo zatvorenu zalogajnicu Freddy Fazbear’s Pizza iz 80-ih. Mike vjerojatno ima većih problema od zastrašujućih ogromnih životinjskih maskota koje gaze oko njegovog novog radnog mjesta.

Ako se ne sabere, mogao bi izgubiti skrbništvo nad svojom mlađom sestrom (Piper Rubio), a koja bi pala u ruke svoje zle tete (Mary Stuart Masterson). Znamo da je ona čudovište, više organsko nego mehaničko jer je gruba prema uslužnim radnicima, “Plaćam li vas po brbljanju?” pitala je konobara u jednoj sceni.

Kao da prerano sirotovanje nije dovoljno, Mikea također progoni nestanak njegovog mlađeg brata iz djetinjstva, koji je otet tijekom jednog dana u parku i nikad ga više nisu vidjeli. Da, opsjednutost suvremenog horrora traumom probila je čak i šarene zidove Freddy Fazbear’s Pizzerije. Hutchersonov junak provest će puno više vremena boreći se sa svojim demonima i razgovarajući s duhovima (figurativno i doslovno), nego što će skenirati statične monitore tražeći znakove trzavog kretanja.

Five Nights at Freddy's RECENZIJA TEHIX

Nekako je previše, a premalo animatronike. Stvorio ih je Jim Henson Creature Shop, a oni prirodno izgledaju prilično cool, vjerni su i vjerodostojni dizajnu igre. Fizičkih strojeva se možda sjećamo i imamo ožiljke iz 80-ih ili 90-ih. Ali film se ne čini sasvim sigurnim u to koliko ih je dopušteno napraviti strašnima. Jeli to možda radi publike koja je pretežito tinejdžerska? Ali moram reći da današnja omladina igra i puno strašnije igre od filma koji je u ovome pogledu moga biti mrvicu bolji.

Five Nights at Freddy’s ili Willy’s Wonderland

Prije nekoliko godina postojala je lažna verzija ove premise, a to je Willy’s Wonderland bez nekog budžeta, s neobično šutljivim Nicolasom Cageom u glavnoj ulozi i nekim maskotama drugih proizvođača. Taj je film bio nekakva vrsta kopije. Ali na svoj jeftin način, bolje je iskoristio ovu strašniju stranu robota od filma Five Nights at Freddy’s. Film je zalutao pod brdom zapleta i vjerujem da je sa malo dodane akcije mogao biti puno bolji.