Skull & Bones RECENZIJA

60$ za ovo?!?!?!

Skull & Bones je Ubisoftov naslov oko kojeg se izgradio veliki hype. Gaming zajednica je žudjela za dobrom gusarskom igrom, te je uvijek bila podijeljena oko Sea of Thieves. Neki tvrde da je zadnja dobra gusarska igra bila Assassin’s Creed IV: Black Flag, no današnja tema nije najbolja gusarska igra, već recenzija Skull & Bones. Ovaj Ubisoftov naslov najbolje možemo opisati kao veliko razočaranje. Ideja je dobra, potencijal je prisutan, no finalni proizvod je razočaravajuć.

IGRA KOJOJ NEDOSTAJE MALI MILIJUN STVARI

Skull & Bones je ona vrsta igre koja vam dosta oprašta, odnosno igrač nema prevelikih posljedica ako nešto napravi krivo. Ono što je mnogim igračima važno je dobra, zanimljiva priča puna obrata i neočekivanih trenutaka, nažalost, Skull & Bones skoro pa i nema nikakvu priču. Igra koja s jedne strane forsira okupljanje igrača nema previše lokacija na kojima se igrači mogu okupiti i zabaviti. Osim očitog nedostatka priče, Skull & Bones, nema misteriozne otoke koje možemo istraživati i veliki minus je što nemamo borbu prsa o prsa. Također, kako gusarska igra može ne imati niti jednu papigu?! Developeri nisu dodali niti jednog poznatog gusara ili na primjer samo Magellanov brod, nešto u tom smjeru.

Skull & Bones

Na prvu bi mislili da je jako važno kako ste formirali svoju posadu, no to nije tako u ovoj igri. Naime, igra nema nikakvu statistiku ili opciju s kojom možete dodavati vještine vašoj posadi. Vaš lik, koje na početku možete uređivati, nema svoj glas, a uz to nikada ne mora donijeti nikakve odluke. Skull & Bones nema ni opciju otimanja ili krađe tuđih brodova, a svi znaju kako su uz rum, gusari obožavali krasti tuđe brodove!

SKULL & BONES JE PRESKUPA ZA ONO ŠTO NUDI

Na Ubisoft Store možete pronaći nekoliko verzija igre. Standard Edition koji košta 60$, dok Premium Edition košta 90$, a imate i treću opciju u kojoj ako ste vlasnik Ubisoft+ dobivate igru besplatno. Ubisoft+ pretplata će vas koštati 18$, što i nije previše. No, primarna cijena od 60$ je jednostavno previše za količinu sadržaja koji vam ovaj naslov nudi. PvE susreti nekada znaju biti toliko česti da ako igrate sami neće nikada preživjeti.

S druge strane, postavlja se logično pitanje, koja ekipa prijatelja je spremna dati toliku količinu novca jednoj igri koja to neće isporučiti sadržajem. Mislim da se publika ove igre može podijeliti na dvije grupe. Oni koji su toliko željni naslova s gusarima u fokusu, a druga vrsta su oni koji su se tu slučajno našli. Igrina loša reputacija koja je prisutna zbog loših recenzija i negativnih komentara igrača ju je dovela do stadija u kojem se trenutno nalazi.

Skull & Bones

NADOGRADNJA BRODA KAO JEDNA OD SVIJETLIH TOČKI OVOG NASLOVA

Skull & Bones vam u početku daje brod koji je rangiran brojem 2 ili 3 od mogućih 11. Dakle, nije to baš najbolji brod. Za takav brod, otvoreno more je ogroman problem. Moram priznati kako je koncept održavanja i nadograđivanja broda dosta zanimljiv. Rang vašeg broda se gleda na temelju oružja, oklopa i namještaja. E sada, vjerojatno se pitate kakav namještaj na gusarskom brodu. Na primjer, moj brod je posjedovao kovačnicu, koja je onda nakon nekog vremena sama popravljala štetu koju su mi neprijatelji nanijeli. Zanimljiv koncept i jedna od rijetkih svijetlih točki ove igre.

Skull & Bones

Igra vas što brže želi smjestiti na brod i natjerati vas da otplovite negdje, daleko u ocean pun neprijatelja. Iako sam dosta toga negativnog rekao za ovu igru, primarno mislim na nedostatak sadržaja, igra nije dosadna. Igrin tempo može varirati, nekada je spor, nekada prebrz, no nikada nije dosadan. Imam osjećaj kao da je Skull & Bones naslov koji se više fokusirao na dobru vibru, nego na konkretan gameplay. Koliko god imam negativno mišljenje za ovaj naslov i vjerujem kako je igra mogla puno, puno bolje, nekako mi nema dražeg od slušanja moje posade kako pjevaju dok plovimo morem.

BORBA GUSARSKIH BRODOVA NA OTVORENOM MORU JE NAJBOLJI ADUT OVE IGRE!

Igra je veliki naglasak stavila na nagrade koje dobivamo nakon svake misije. Uglavnom to bude predstavljeno kao plijen s poraženih brodova. No plijen dosta često bude u obliku nacrta, odnosno bude ne dovršen, tako da onda igrač mora skupljati određene resurse kako bi dovršio nacrt. Nekada to zna biti zanimljivo, no dosta često je ovo zamoran proces. S druge strane imate osjećaj uspjeha i napredovanja koji osjetite kada konačno možete iskoristit nacrt i nadograditi vaš brod.

Skull & Bones

Razlog zbog kojeg sam se navukao na istraživanje i skupljanje nacrta, nadogradnji i resursa je upravo borba između gusarskih brodova. Pomorska broda je nedvojbeno najbolji adut koji Skull & Bones ima. Igra nam jednostavno pruža hrpetinu oružja i konfiguracija brodova koje omogućuju eksperimentiranje sa svime. Prisutne su rakete, duge cijevi, kratke cijevi, minobacači, torpeda, pa čak i bacači plamena. Mehanički je sve na svome mjestu i u ovog segmentu igre ne bi mijenjao apsolutno ništa. Nažalost igra nema prisutnu štetu pri sudaru, tako da možete biti malo bezobrazni za vrijeme borbe, a da vam takvo ponašanje ne donese nikakve posljedice. Također, za vrijeme borbe nemate strah od nasukanja, jer se to u Skull & Bones jednostavno ne može dogoditi.

OTVORENI OCEAN NIJE DOVOLJAN DA ZADRŽI IGRAČE?

Nažalost, vjerujem kako otvoreni ocean jednostavno nije dovoljan da zadrži igrače. Podsjećam da igra nema toliko zanimljivog sadržaja, te gameplay nakon nekoliko sati igranja postaje vrlo generičan. Nakon određene količine sati koje ste upucali u ovaj naslov, igra vas sili da se bavite posebnim sustavom krijumčarenja nazvanog The Helm. The Helm igračima omogućuje da naprave ilegalnu robu poput opijuma ili ruma, a nakon toga njihov zadatak je jednostavan.

Robu treba dostaviti različitim kupcima koji nisu blizu. Tako da vas igra ponovno tjera da ulazite u sukobe jer je otvoreno more krcato neprijateljima. Developeri su lukavo ugasili opciju brzog putovanja, te su implementirali druge gusare koji vas žele pokrasti kao vaše glavne neprijatelje u The Helm misijama. Misije koje su prisutne u kampanji su koliko toliko brze, a onda se naglo prebacujete na ovakav tip misija koje su zamorne i spore.

Skull & Bones

GDJE JE NESTAO PvP I PvE U SKULL & BONES

Za vrijeme igranja Skull & Bonesa nisam previše primijetio PvP i PvE. Postoji samo nekoliko trenutaka u kojima sudjelujete u PvP-u a sve su situacije povezane s istim mehaničarom koji je zapravo krijumčar tereta. Što se PvE događaja tiče, oni zahtijevaju sudjelovanje stranaca, osim ako su vam prijatelji spremni platiti toliko količinu novca za ovaj naslov, a to često nije slučaj. Upravo taj nedostatak ljudi koji su spremi platiti 60$ za ovaj naslov stavlja veliku blokadu na kraju igre. Zašto? Zato što se određeni resursi mogu dobiti samo putem napada na neprijatelje koji su na vrlo visokoj razini. Takav pothvat ne možete izvesti sami, a ta činjenica je u najmanju ruku frustrirajuća.

Skull & Bones

Ne želim opet pričati o tome što me sve razočaralo u ovoj igri, već bi se osvrnuo na Ubisoft i ono što bi sada bilo najpametniji. Velik se pritisak trenutno vrši na Ubisoft, na njima je sada da generiraju kvalitetan sadržaj. Istim bi onda mogli probuditi zajednicu, a mogli bi privući i velik broj novih igrača kojima neće biti žao dati 60$ na nešto u čemu se mogu zabaviti.

Za vrijeme pisanja ove recenzije, na Redditu su već započele teorije i glasnije kako uskoro Skull & Bones dobiva dinamičnije PvE događaje. Lov na čudovišta bi trebao biti samo jedan od tih događaja, a neki insajderi tvrde da nas stvarno čekaju super stvari u ovom naslovu. Skull & Bones bi mogao biti još jedan naslov kojeg će developeri naknadno morati spašavati i oživljavati. Postavlja se jasno pitanje, gdje developeri žure i zašto to uporno rade?