Riven RECENZIJA

Prelijep, stilski, bezvremenski!

Riven je remaster naslova Myst iz 1993. godine i nikako nije razočarao! Naslov je pun zagonetki, kao i njegov podjednako slavni prethodnik Myst. No, malo tko zna kakav je Myst učinak ostavio u 90-ima, naravno ja ne znam jer tada nisam bio ni rođen. Myst se često veže uz pridjeve kao što su podcijenjen. Jedno je sigurno, Myst je pravi klasik koji je poznat i onima koji ga nikada nisu imali namjeru zaigrati.

VELIKI POVRATAK

Riven bilježi veliki povratak ovog serijala, a ujedno radi i odličan posao s vraćanjem magije koju ovakvi naslovi imaju. Igra je vratila poznato okruženje, ulaštene kupole i strojeve. Ovo je najuspješnija i najtočnija rekreacija u današnjem vremenu tog nepogrešivog CG stila iz 90-ih. Sve što vidite i proživite u Riven činit će vam se nestvarno. Nebo je skoro pa previše plavo, sunce jako sja, a unutrašnji prostori imaju vrlo dobru kvalitetu osvjetljenja. Rocky teksture su oštre i zamršene, ali nikada nisu u potpunosti fotorealistične. Lišće je previše detaljno, ali u nekim trenutcima čini se pojednostavljeno. Riven je naslov koji vam pruža mogućnost ležernog šetanja oko okruženja za koje su nekada bili potrebni sati renderiranja. Napredak je jako primjetan i upravo to nekako čini igru dobrom. Riven je prelijep, stilski i bezvremenski naslov.

Riven RECENZIJA

UVOD JE JAKO ZBUNJUJUĆ

Trebalo mi je neko vrijeme da se dovoljno opustim i upustim u pravo Riven iskustvo. Razlog tomu je narativno zbunjujuće uvodno iskustvo. Čim igrina priča počne, gurnuti ste na misteriozno mjesto, te vas igra priprema na putovanje u nepoznatu zemlju. Naime, svi alati koje dobijete su dosta čudni i jedva su opisani, odnosno pojašnjeni kako se koriste. Zatim vas igra stavlja u zamku, opljačka vas, te vas stavi u ulogu jedinog svjedoka nekog ubojstva. Na kraju ste ostavljeni potpuno sami, bez ičega, osim torbe i nekih bilješki.

Riven RECENZIJA

Tek kasnije možete shvatiti kako su sve te scene zapravo razlog zbog kojeg igra ima taj svoj prepoznatljivi ton. Na kraju se sve posloži i dobijete jedan briljantni slijed događaja. Riven je stvarno dizajnirana briljantno, a i takav slijed događaja igru čini pristupačnijom. Iako u toj pristupačnosti vlada “Rivenov” način, jer je cijela igra dosta zbunjujuća. Često nećete znati što se događa ili čete imati neku predodžbu o tome gdje se nalazite, ali to i je ideja koja stoji iza ovog naslova. To znači da ako pronađete neki čudan artefakt na kojem su prikazani različiti sustavi numeriranja i apsolutno nemate pojma što s njim učiniti, ne morate paničariti. Ništa ne radite krivo, samo igrate Riven.

JEDINSTVENI OSJEĆAJ JE I DALJE PRISUTAN

Pod jedinstveni osjećaj mislim osjećaj otuđenosti koji ovaj remake jako dobro implementira u sami gameplay. Nikada nisam igrao originalni naslov, ali sam istraživao prije pisanja ove recenzije i osjećaj koji spominju tadašnji igrači je uistinu prisutan. Ovdje ne mislim nužno na zagonetke, već na cijelo lutanje. Može se reći da ovaj remake nije htio izaći u susret novom, modernom ukusu. Developeri su vas odlučili baciti u radnju i zagonetke, bez ikakvih pomagala ili sustava koji će vam dati korisne savjete. Ne, ne, to nije način koji se nekada koristio. Naime, tadašnje igre su vas samo ubacile u radnju i to je to, na igraču je da se snađe i navikne se. Moram priznati kako sam u počeku smatrao da je remake trebao implementirati nekakav sustav pomoći. Barem nekakva najobičnija smjernica, samo da budem siguran da svi koji žele pokušati nešto napraviti mogu doći do jednog od višestrukih završetaka igre. Ono što sam naučio kroz silne sate koje sam nakupio za vrijeme igranja je da nije bit olakšati iskustvo, već je poanta da igrač luta, te da je zbunjen. Kroz silno lutanje ćete negdje doći, a naravno takav vas kraj onda i čeka.

Riven RECENZIJA

RIVEN VAS TJERA DA BUDETE SPORI

Riven je naslov koji trebate doživjeti. Iako smatram da recenzije dosta pomažu u odabiru igre ili pak u donošenju odluke o kupnji nekog naslova, kod Riven to nije slučaj. Ovo je naslov koji morate kupiti i tek tada shvaćate sviđa li vam se isti ili ne. Riven vas tjera da analizirate svu okolinu u kojoj se nalazite, da zavirite kroz svaki mogući prozorčić koji su developeri postavili, da povučete sve moguće poluge, samo da u konačnici vidite što će se dogoditi. Hoće li vas to odvesti negdje? Možda da, a možda i ne, no to je čar koju ovaj naslov ima u sebi.

Riven RECENZIJA

Kroz igranje sam bio siguran da je cilj ove igre da zastanete i divite se nekom pogledu. To mogu biti golema vodena prostranstva, čudni prostori u kojima se nađete ili pak predivno nebo koje se nalazi iznad vas. Poanta cijele priče je da Riven izgleda puno ljepše nego što bi trebao izgledati. Nemojte me krivo shvatiti, ali ovakve prizore ne očekujemo od puzzle naslova. Ruku na srce, nisam ljubitelj sporih naslova tako da sam bio prisiljen prilagoditi se Rivenovom neužurbanom koraku. Igra me tjerala da detaljno razgledam i primjećujem sve oko sebe. Svi gumbi i poluge su postavljeni na nekim čudnim mjestima koja vam na prvu nisu dostupna. No, kada malo bolje analizirate prostoriju ili okolinu u kojoj ste se našli, shvatit ćete kako je taj gumb ili poluga zapravo dostupna. Ne samo da je dostupna, to je bila ključna poluga da nastavite dalje.

Izazovi koje Riven nudi možda su nejasni, ali ih je iznenađujuće lako pratiti. Tu je naravno bilježnica u kojoj možete sve zapisivati, pa se možete malo poigrati sa snimkama zaslona koje onda pretvorite u svoje bilješke. Riven je zagonetka koja zahtijeva intenzivnu, ali neužurbanu vrstu predanosti od strane igrača. Igra vas nakon te “žrtve” izdašno nagrađuje. Riven je prepun detalja koji će iznenaditi i obradovati najveće obožavatelje, ali i dalje je naslov otvoren za nove igrače. Ovo je pravi primjer kako prepraviti apsolutni klasik!