MotoGP 24 RECENZIJA

Ovogodišnji MotoGP 24 obilježava 11 godina otkako je Milestone počeo razvijati MotoGP igre, odnosno radi se o 12. naslovu koji ulazi u ovaj serijal. S obzirom na to da sam veliki zaljubljenik u ovaj sport, MotoGP igre imaju posebno mjesto u mom srcu. U prošlogodišnjem naslovu sam uživao, no ove godine užitak je još veći. Već na početku ove recenzije mogu reći kako je MotoGP 24 izvrstan dodatak ovom serijalu.

ODMAH NA POČETKU VIDIMO DOBRO POZNATE MODOVE

Čim uđete u MotoGP 24 i zakoračite u glavni igrin izbornik susrest će te se s dobro poznatim modovima. Naravno ovdje mislim na Quick modove kao što su: Grand Prix, Championship ili Time Trial. Pozicionirani su tako da čim uđete u igru odmah se možete baciti na utrkivanje. Kao što to uvijek radim, ušao sam u Grand Prix mod, zaputio se ka Mugellu i odabrao Fabia Quartarara na svojoj Yamahi. MotoGP 23 je bio dosta realan sa svojim sustavom vožnje, ali MotoGP 24 je još bolji i nekako profinjen. Dodavanje gasa je vrlo osjetljivo, puno više nego što je to bilo prisutno u MotoGP 23, ali to mi se jako sviđa. Morate tapkati R2 tipku na vašem kontroleru i postupno podizati motocikl u suprotnom će vaš motor katapultirati.

MotoGP 24 RECENZIJA TEHIX

Ono što mi je jako važno u ovakvim vrstama igara je osjećaj postignuća koji osjetite nakon dobro odrađenog kruga. Slična je priča i u F1 igrama, ali ovdje je ipak malo posebnije zbog težih točki kočenja i nekoliko načina na koje možete ući u zavoje. Ono što bih vam savjetovao je da, kada se malo ispraksirate u vožnji, odmah u postavkama ugasite Rewind opciju. Vožnja postaje puno realnija, a vi kao vozač morate dobro procijeniti situacije i posljednji krugovi utrke postaju još napetiji.

MILESTONE SE POTRUDIO DA MOTOGP 24 BUDE NAJREALNIJI NASLOV DO SADA!

Za vrijeme razvoja ovog projekta, Milestone je surađivao s igračima, vozačima i njihovim tehničarima, te sa stručnjacima, a sve to kako bi MotoGP 24 učinili što realističnijim naslovom. Povratne informacije koje su dobivali developeri su implementirali u igru. Završni proizvod je zbog toga dobio igru koja se može naučiti. Drugim riječima, ako ste novi igrač, MotoGP 24 je naslov koji najviše oprašta i napravljen je tako da možete postepeno učiti. Na igraču je da se pozabavi s postavkama i sebi omogući najzanimljivije iskustvo igranja. Osim toga, treba se pohvaliti model motora i njihov zvuk koji je jako, jako dobar.

MotoGP 24 RECENZIJA TEHIX

Uz usavršavanje fizike motocikala, poboljšan je i sustav kojeg smo premijerno vidjeli u MotoGP 23 – Neural aids (neuronska pomagala). Ovogodišnja adaptivna težina igre uvelike će pomoći svakom igraču, ne ovisno o tome jeste li početnik ili iskusni igrač ovih igara. Sustav zapravo kalibrira razinu protivnika na temelju performansi igrača tijekom utrka i sesija kako bi se pružilo što realnije iskustvo vožnje. Što igrač provede više sati igrajući ovaj naslov, kalibracija će biti preciznija. Dakle, ako pobjeđujete u svakoj utrci, bez pada i s prednošću od 5 sekundi možete očekivati da će vaš AI u idućim utrkama sustizati i stvarati vam veći problem na stazi.

POVIJESNE STAZE SU TAKOĐER OVDJE

Prije nego što počnem pisati o modu karijere koji je vjerujem najzanimljiviji svim igračima, spomenuo bi staze. Što se staza tiče, u MotoGP 24 je prisutan, naravno, trenutni kalendar utrka za ovu sezonu. No, osim tih staza, prisutno je pet povijesnih staza koje se pojavljuju u igri. To su: Termas de Rio Hondo (Argentina), Brno Circuit (Češka), Donington Park Circuit (Ujedinjeno Kraljevstvo), Circuito do Estoril (Portugal), Indianapolis Motor Speedway (Amerika) i Mazda Raceway Laguna Seca (Amerika). Jako je zanimljivo provozati trenutke MotoGP motocikle na starim i ikoničnim stazama. Naravno ovo nije nekakva prekretnica u naslovu, ali je svakako detalj koji treba spomenuti.

A SADA… KARIJERA!

Mod karijere je povezan s najvećom promjenom ove godine u MotoGP serijalu. Riječ je o nečemu što su fanovi ovog serijala priželjkivali godinama, a to su transferi. Vjerujem kako možete razumjeti da igračima postaje dosadno stalno gledati iste vozače u istim timovima. MotoGP 24 je uveo sistem transfera s pomoću kojeg nadolazeće zvijezde mogu napredovati iz Moto3 kategorije sve do kraljevske kategorije. Cijeli sustav se dosta bazirao na performansama vozača, a također dobivate i zanimljive zadatke koje kako ispunjavate tako i privlačite nove timove koji postaju zainteresirani za vas. Osim vašeg vozača, kojim upravljate naravno vi, AI vozači također mogu mijenjati timove. Posebno mi je zanimljivo kako dolazak velike zvijezde, naprimjer Marka Marqueza na Apriliju, zapravo podiže reputaciju i vrijednost tog ima. Još jedan primjer je da Fabio Quartararo pređe na Factory Ducati motocikl, što znači da netko iz tog tima mora napustiti isti. Tako da svakim transferom dva vozača mijenjaju svoje mjesto.

Mogućnosti su beskrajne i kako sezone napreduju vozači iz Moto3 i Moto2 se probijaju u kraljevsku klasu, tako da će do vaše pete sezone u ovoj igri grid vozača izgledati potpuno drugačije. Cijeli sustav Riders Marketa pridonosi i prekretnicama i rivalstvima. Vozači su svi dio izmišljene društvene mreže koja je prvi puta bila predstavljena prošle godine. Na primjer, evolucija vašeg rivalstva, kao i lajkovi i odgovori na tog društvenoj mreži mogu potaknuti glasine o mogućim budućim transferima. Igrači imaju poseban izbornik na kojem mogu pratiti sve glasine vezane za njihovog vozača. Osim toga, treba spomenuti kako možete započeti vašu karijeru u Moto3 kategoriji pa se probijati sve do MotoGP-a kao što je to napravio mladi i talentirani Pedro Acosta. No, možete preskočiti neke kategorije, ali predlažem vam da započnete u Moto3 i postepeno se probijate.

POSVEĆENOST DETALJIMA

Osim već spomenutih povijesnih staza, developeri su se potrudili napraviti posebne cutscene za Tissot Sprint utrke. Takvi mali detalji čine da se igra osjeća potpunijim iskustvom u usporedbi s prošlogodišnjom igrom. Developeri su išli do tih granica da su korisničkom sučelje upotpunili s TV grafikom iz 2024. godine koju vidite prije svakog vikend

Dinamičko vrijeme i Flag to Flag utrke su također vrijedne spomena. Same utrke su vrlo zabavne, a postavke se mogu mijenjati prije nego što započnete novu utrku u Quick modu ili karijeri. Možete postaviti da utrka kreće s kišom, ali se ured trke promijeni vrijeme i staza se osuši. No, moram spomenuti i jednu veliku zamjerku koju imam za ovu igru, a to je što nema niti jednog klasičnog motocikla ili vozača. To je inače bila praksa u prethodnim naslovima, no ove godine Milestone nije uključio ikone ovog sporta. Utrkivanje na starim MotoGP motociklima je bilo nešto u čemu su mnogi igrači uživali i nadam se kako će Milestone vratiti to u budućim naslovima.

Ne mogu reći da je MotoGP 24 uveo neke revolucionarne promjene u ovaj serijal, no činjenica da igra raste iz godine u godinu je dovoljna da bude ocijenjena visokom ocjenom. Milestone se svaki put trudi da vožnja i AI bude što realniji, a mi kao igrači osjetimo te promjene. Riders Market je dugoiščekivan novitet koji stvarno osvježava karijeru i čini ju dosta zanimljivijom. Tu su i nove Flag to Flag utrke koje su dinamične, zabavne i jako teške. Sve u svemu, ako ste novi igrač ili ako ste stari veteran ovog serijala, mislim da vas MotoGP 24 neće razočarati!