Kona II: Brume RECENZIJA

Jeziva detektivska avantura!

Kona II: Brume je nastavak na naslov iz 2017. godine koji se izravno nadovezuje na događaje prijašnjeg naslova. Kona je imala svoje čari kao što su istraživanje i rješavanje misterija. Prvi naslov je samo zagrebao površinu borbenih mehanika, dok je u Koni II: Brume borba puno više prisutnija. Ovaj naslov krasi priča i grafika, dok je neki njeni dodatni elementi dosta sputavaju da bude još bolja.

POVRATAK DETEKTIVA CARLA FAUBERTA

Za početak bi se zahvalio developerima koji su nam omogućili primjerak igre za recenziju. Kona II: Brume je drugo izdanje studija Parabole. Riječ je o francusko-kanadskom studiju osnovanog 2012. godine. Priča ovog naslova prati detektiva Carla Fauberta koji pokušava pobjeći iz ruralnog rudarskog sela u sjevernom Quebecu. Tijekom svog bijega Carl pronalazi tijelo svog klijenta Williama Hamiltona. Carlove probuđene detektivske navike su ga navele na istraživanje ove misterije. Osim samog ubojstva cijelo selo je vrlo čudno i misteriozno, a tu je i snježna oluja, Brume.

Kona II: Brume RECENZIJA TEHIX

KONA II IMA ZNAČAJNE PROMJENE U ODNOSU NA SVOG PRETHODNIKA!

Developeri se obično drže logike ako je nešto uspješno da to ne mijenjanju. No, ekipa iz Parabole se odlučila na nekoliko značajnih promjena koje su dodali u nastavak. Ono što se prvo da opaziti je ponašanje glavnog lika. Ako ste igrali prvi dio ove misterije, onda znate kako je Carl vijetnamski veteran. Upravo se ova strana njegovog karaktera puno više ističe u usporedbi s prvim dijelom. Kroz Konu iz 2017. Carl je bio puno više u ulozi detektiva nego sada. Razlog je jasan, developeri su htjeli više akcije.

Logično je da se veteran zna dobro služiti vatrenim oružjem. Borba u Koni iz 2017. je bila izuzetno ograničena, dok se u Koni II borba puno više forsira. Obje igre dijele istu estetiku i ton, ali Kona II je nekako preambiciozna. Dvojka donosi promjene koje možda i nisu bile toliko potrebne. No, s druge strane svi igrači koji nisu bili zadovoljni usporenim gameplayem koji je vladao u Koni iz 2017. bit će sretni s brzinom ovog naslova. Kona II: Brume je puno privlačnije i ugodnije iskustvo.

I DALJE SU PRISTUNI ELEMENTI PREŽIVLJAVANJA

Prva Kona nam je pružila zanimljiv spoj otvorenog svijeta za istraživanje, misterioznu okolinu i mehanike preživljavanja. Bio je to vrlo uspješan spoj, a ti elementi su prisutni i u ovom naslovu. Kona II ima manji otvoreni svijet od prvog naslova. No, lokacije su puno bolje uređene. Level dizajn je vrlo impresivan, a uz to i zanimljiv. Relativno brzo se upoznate s dizajnom levela, a mene je osvojio u knjižnici uz sav porazbacani namještaj. Što se mehanika preživljavanja tiče one su i dalje prisutne.

Igra od nas traži da Carlu bude toplo, da mu osiguramo potrebne lijekove i razne druge predmete koji će mu pomoći. Doduše sve te elemente možete zaobići, ako se odlučite za igranje na lakšim težinama. Tada Carl postaje skoro pa besmrtan i apsolutno ništa ga ne može zaustaviti. Također ovoga puta nema našeg kamioneta. Carl divljinu istražuje pješice, a negdje na pola igre dobijemo mogućnost putovati sa psima koji vuku naše saonice. Većinu vremena ćete provesti u divljini tražeći način da se ugrijete.

Kona II: Brume RECENZIJA TEHIX

NAPUŠTENA VILA

Vila je područje u igri gdje se odvija velika većina zagonetki ovog naslova. Zagonetki ima puno i sve su različite. Od okretanja dijelova globusa do pronalaženja zamjenskih ključeva za pisaći stroj kako bi samo pokrenuli njegovu vlastitu zagonetku. Svaka zagonetka zahtjeva koncentraciju i obraćanje pozornosti na scene u igri. Osim vile igra nudi još mnoštvo lokacija. Sa svakom nas upoznaje narator, odnosno podsjeća nas na priču o Koni iz 2017. U tim trenutcima možemo vidjeti razvoj priče iz jednostavnog misterija vezanog za ubojstvo do malo kompleksnije situacije iza koje stoji nešto nadnaravno.

Kroz igru ne upoznajete previše novih likova, a i ove koje upoznate nisu baš najbolje napravljeni. Imam osjećaj kao da su postavljeni na svoj mjesta za ukras, a ne kako bi vas dodatno zaintrigirali za priču. Carl, iako je glavni lik, samo nekoliko puta ispušta svoj glas. Dok s druge strane imamo naratora koji se pobrinuo da ga se čuje. Pripovjedač je stvarno dobro odradio svoj posao, iako u dosta situacija prenosi neke stvari koje su vrlo očite. No, developeri su mislili na to, pa su dodali postavku u kojoj možete odlučiti koliko često želite čuti vašeg naratora.

Kona II: Brume RECENZIJA TEHIX

PRIČA NIJE SAMO VEZANA ZA HAMILTONA

Igra vas tjera da se brinete o Carlu, odnosno da mu pomognete u preživljavanju jake kanadske zime. Dok istražujete unutarnje lokacije, kao i vanjske, naletjet ćete na bilješke. One su dosta važne za davanje konteksta priči, njezinim likovima i njihovim postupcima. Priča Kone II nije vezana samo uz Hamiltona i njegovo ubojstvo, ona se nadovezuje i na posljedice koje proizlaze iz njegove upletenosti u mutnim poslovima. Upravo zbog tih poslova Hamilton nije bio previše voljen od strane mještana. Osim bilješka važno je skupljati ključeve, metke, kao i baterije kako bi naša svjetiljka bila upaljena.

MEDVJEDI I VUKOVI VIŠE NISU JEDINA PRIJETNJA

Carlu, barem ovog puta, nisu jedini problem medvjedi, vukovi i losovi. Osim prirodne divljine i živina koje vrebaju u šumi, igra nas suočava s nečim nadnaravnim. U početku se ne možemo boriti protiv te sile, nego joj moramo pobjeći. Osobno bi volio puno više susreta s tom silom u igri. Nažalost prije finala same igre, sa silom sam se susreo samo dvaput. Ti susreti su dodavali napetost igri koja joj je bila potrebna. Osim moje želje za tim susretima, stekao sam dojam kao da me je igra htjela pripremiti na to. Imao sam puno više municije nego što mi je bilo potrebno. S jedne strane vas igra priprema na nešto, a s druge ne dobijete apsolutno ništa.

Kona II: Brume RECENZIJA TEHIX

Postoje i nekakvi čudni materijali koje možete skupljati za vrijeme vašeg istraživanja. Propust developera je što nikada nisu objasnili kako funkcioniraju i zašto su nam uopće potrebni. Za vrijeme igranja im nisam davao previše pažnje i opekao sam se u jednom trenutku. Naime, morate imati određeni broj tih materijala da možete pristupiti novom području. No, kako to nije bilo pojašnjeno prije, morao sam se vraćati po njih. Rezultat toga je bilo izgubljeno vrijeme. Barem vama mogu reći da ako budete igrali Konu II, ne zaboravite skupljate te materijale.

KONA II: BRUME NIJE TOLIKI HOROR

Vrlo je važno istaknuti da Kona II zapravo nije horor igra. Neki manji elementi jesu prisutni, ali oni su samo jezivi, a ne strašni. Kona se više fokusira na pričanje priče i ostavljanje dojma. Priča je dobra i zanimljiva, ali početak je težak. Dosta je spor, no ako uspijete progurati kroz prvih par sati, igra bi vam se mogla svidjeti. Sličan problem je imao prvi naslov, samo što je tada period igranja koji je bio zamoran bio duplo duži. Kona II je dosta privlačnija i ubrzanija od svog prethodnika.

Jedna od zamjerki koje imam za ovu igru je pomaganje. Igra vas u nekim trenutcima doslovno vuče za ruku i vodi od jedne do druge lokacije. Smatram da ni jedan segment u igri nije bio toliko težak da igrač ne može sam naći rješenje ili pravi put. Doduše, igra je u nekim trenutcima ostala nedorečena, gdje nisam znao što točno traži od mene. Naravno tu postoji dnevnik, koji ima funkciju pojašnjavanja vaših zadataka i ciljeva. No, čak i s njim, nekada, vaš cilj nije najjasniji.

Kona II: Brume RECENZIJA TEHIX

PC verzija Kone II: Brume koju sam zaigrao, grafički, je izgledala jako lijepo. Refleksije i svjetlost koja vas “udari” kada izađete iz zatvorenog prostora je stvarno dobro napravljena. Igrin ton i estetika je ono što ju jako izvlači. No, priča također nije za baciti. Cjelokupno iskustvo koje vam igra može pružiti je solidno. Velika zamjerka je na igrinoj neujednačenosti u tome što pokušava biti. Borba je čudna, prisiljeni ste na nju, ali nemate nikakvu svrhu od iste. Smatram da bi Kona II bio puno bolji naslov da se borba u potpunosti izbacila. Igra je dobra, slična je svom prethodniku, ali opet dovoljno je drugačija. Nažalost nije zanimljiva kao što je mogla biti.