Helldivers 2 RECENZIJA

Svemirski marinci na steroidima

Helldivers 2 je postao apsolutni hit na Steamu i PlayStation 5. Igra ostavlja teški potpis Svemirskih marinaca, i to uopće nije zamjerka. Helldivers 2 je nastavak istoimenog naslova iz 2015. godine koji nije bio ni mrvicu sličan ovome što smo zadnjih nekoliko dana igrali. Sumnjam da i dalje postoje ljudi koji nisu upoznati s ovim naslovom, ali za svaki slučaj, riječ je o mrežnoj igri u kojoj ste vi svemirski marinci. Zadatak vam je očistiti planete od vanzemaljskih buba.

SAMO PUCAJ, NEMA TU PREVELIKE FILOZOFIJE

Helldivers 2 je jako zabavan, igra je to uz koju ne morate previše razmišljati. Dobivate svoju pušku i ostalu potrebnu opremu, birate planet koji ćete ići spasiti i samo je preostalo masakriranje vanzemaljskih buba. Igra čak posjeduje priču, koja nije ništa posebno, no prisutna je i treba ju spomenuti. Nalazimo se na Zemlji iz budućnosti, koju sada zovu Super Zemlja, njoj prijeti velika opasnost, a misli se naravno da ogromna vanzemaljska čudovišta. Svaki planet na koji odlazimo pobiti sve bube, bogat je mineralima koje također trebamo skupiti dok smo tamo.

Helldivers 2
Tehix

Otprilike svaka misija u Helldivers 2 izgleda ovako. Nalazimo se na našem svemirskom brodu s kojeg biramo planet koji ćemo posjetiti i naravno koju misiju želimo ostvariti. Nakon toga ulazimo u naše kapsule koje nas ispaljuju negdje na planet. Zanimljivo mi je kako su developeri implementirali slijetanje, tako da se svojom kapsulom možete zaletjeti u grupu buba koje onda potamanite u jednom potezu. Nadalje, kada sletite na planet vadite svoju pušku i započinjete izvanzemaljski genocid. Ne brinite sve je uredu, radite to za Republiku!

CO-OP KAO PRIMARNI NAČIN IGRANJA

Helldivers 2 je namijenjen za igranje s još tri igrača. Naravno možete igrati sami, u paru, triju ili u ekipi od četvero. Za vrijeme recenziranja sam igrao sam ili sam se utrpao nekoj ekipi. Riječima vam ne mogu opisati koliko se težina igre tada promijenila. Kada sam igrao sam jednostavno su me prelagano bube okružile i sve bi misije završavale neuspješno. No, potpuno je druga priča kada igrate s ekipom. Ipak je Helldivers 2 igra koja je rađena s ciljem da se igra kooperativno, naglasak je stavljen na suradnji.

Helldivers 2
Tehix

Prije nego što sletite na planet, svaki član vaše grupe/ekipe ima priliku birati svoje oružje. Igrači imaju svoje primarno i sekundarno oružje. Sekundarno je svima isto, pištolj, dok se primarna mogu razlikovati. Možete birati između sačmarice, SMG i jurišne puške, a naravno posjedujete i nekoliko granata. Ono što mi se jako svidjelo u Helldivers 2 su Stratagemsi. Riječ je o svojevrsnim signalima koje bacate na pod i čekate da slete s vašeg glavnog svemirskog broda. No, nije to samo obično pritiskanje tipke, već morate unijeti odgovarajuće kombinacije tipkica na vašem kontroleru. Ne zvuči to kao neka preteška mehanika, no kada vas neprijatelji napadaju sa svih strana, a vama je nešto potrebno, prsti vrlo brzo prestanu slušati. Stratagemsi vam služe za pozivanje posebnih oružja kao što su mitraljezi, topovi i bazuke, ali isto tako i za municiju ili za napad orbitalnim projektilima koji mogu biti vrlo koristi.

RAZNOLIKOST MISIJA

Misije variraju od podizanja domoljubnih zastava do prestrojavanja komunikacijske opreme, pa čak i spašavanja civilnih kolonista. No, svaka misija ima svoje sporedne zadatke kao što su uništavanje izvanzemaljskih gnijezda, istraživanje napuštenih postaja. Za vrijeme vašeg istraživanja planeta, možete naletjeti na uzorke koje trebate skupljati za kupnju nadogradnji za svemirske letjelice. Osim nadogradnji možete kupovati i medalje koje vam otključavaju nove oklope i prilagođene predmete. Sve u svemu zanimljivo su developeri to ubacili u igru kako se ne bi baš cijela radnja igre svela na napucavanje.

Helldivers 2
Tehix

GLAVNA IGRINA VALUTA I MIKROTRANSKACIJE

Helldivers 2 donosi svoju glavnu valutu koja se zove Requisitions Slips, njome plaćamo nove Strategemes kojih je mali milijun u igri. Postoji i Super Credits koji je mikrotransakcija ove igre, no programer Arrowhead Game Studios je inzistirao da stvari koje ovom valutom možete kupiti nisu potrebne za napredovanje. Osim toga, stavili su opciju za možete zaraditi Super Creditse i kroz samo igranje Helldivers 2. Za vrijeme igranja ni jednom nisam osjetio potrebu za kupnjom te valute jer bi si olakšao igru.

Helldivers 2
Tehix

IGRINA RADNJA SE DOSTA PONAVLJA

Udružite se s ljudima, napadnete planet, pobijete vanzemaljske bube, skupljate stvari, a zatim bježite s planeta kako biste prebrojali svoju zaradu i kupili nova i bolja oružja. Misije ponavljate sve dok se ne umorite, odnosno dok ne oslobodite planet s drugim igračima, a nakon toga se svi zajedno prebacujete na drugi. Inače, Helldivers 2 ima globalno praćenje u stvarnom vremenu koje omogućava istovremeno prebacivanje na drugi planet nakon što jedan oslobodite.

Helldivers 2
Tehix

Nakon svega što sam napisao postavlja se logično pitanje, kako Helldivers 2 ne dosadi brzo? Arrowhead studio je svu pažnju usmjerio na aspekt napucavanja, efekata, raznih insekata koji vas okružuju i njihove sluzi koja leti posvuda. U pozadini čujete vašu ekipu kako se napucava, kako padaju granate posvuda, stvarno imate osjećaj kao da sudjelujete u svemu.

VIZULANO IGRA IZGLEDA LIJEPO

Vizualno, Helldivers 2 izgleda puno bolje od svog prethodnika iz 2015. godine. Puni vizuali u 3D-u iz trećeg lica jako odgovaraju igrinom žanru i dinamici. Planeti su načičkani bazama, gnijezdima, olupinama, no sve to ima svoju ulogu, pružaju zaklon ili visinsku prednost kada je potrebno. Treba napomenuti kako igra ima uključeno timsko ubijanje, pa morate paziti gdje ciljate svojim mitraljezima i puškama. Nećemo se lagati, Helldivers 2 je samo hrpetina apsurdnog, besmislenog znanstveno-fantastičnog nasilje.

Helldivers 2
Tehix

Ako ste se zaželjeli nekog naslova u kojem možete pucati glavom bez obzira i tako provesti svoje slobodno vrijeme, Helldivers 2 je igra za vas. Mnogi, pa tako i ja, su skeptični koliko će dugo ovaj naslov moći biti nošen svojim hypeom. Osobno mi je igra postala zamorna nakon određenog vremena koje sam proveo u njoj. No, to je samo moje mišljenje. Treba spomenuti i nekoliko poteškoća s kojima se igra suočila u samim početcima. Tu mislim na probleme s povezivanjem, no to je samo znak koliko je igrača htjelo zaigrati ovu ludnicu od igre. Ako gledamo iz perspektive kooperativnog napucavanja, dugo se nisam ovako zabavio, vjerojatno još od Left 4 Deada. Igra ima svoj humor, osobnost, a na vama je hoće li vam se svidjeti ili ne.