Football Manager 2024 RECENZIJA

Football Manager 2024 je prava igra za obožavatelje nogometa. Football Manager 24 donosi puno poboljšanja koju Football Manager 2023 nije imao. Upravo ti nedostatci su ispravljeni. Ekipa iz Sports Interactivea se stvarno potrudila dodati nekolicinu noviteta u ovaj naslov. Igra nudi još opcija u kreiranju taktika koja vam pomažu da savladate protivničku ekipu. Također je u ovoj igri znatno poboljšana grafika za razliku od nekoliko prošlih naslova. Kreirajte taktike, dovodite pojačanja, brinite o financijama i dovedite svoju ekipu do vrha nogometnog svijeta.

NASTAVITE FM23 U FM24, A NOVE KARIJERE IMAJU 3 MOGUĆA MODA

Možda svima jako bitan dodatak ove godine je da možete prebaciti svoje spremljene igre iz FM23 u novi FM24. Igrači koji vole uzeti slabije ekipe i onda jednu karijeru igrati dugo bez prestanka uvijek “boli” kada moraju započinjati novu zbog nove igre. Više za to ne moraju brinuti, ali sada kada započinjete novu igru imate novu opciju da odabirete vrstu te igre. Dodana su 3 moda a to su: Original, Real World i Your World. Original je isti mod koji je bio do sada svake godine u igri.

Real World je potpuno realističan mod, gdje će igrači započeti točno tamo gdje su bili na početku sezone. Transferi će se dogoditi tek na datum koji je bio i u stvarnosti (npr. u Dinamu ćete Ademija imati tek od 8.listopada 2023.). Your World započinje s realističnijim budžetom i potencijalni sastav za sezonu 2023/2024. Ovaj mode ne sadrži nikakve transfere koji su se kasnije dogodili. Mod nas zapravo tjera da dovedemo nova pojačanja koja mi smatramo dostojnima našeg dresa.

Football Manager 2024 - RECENZIJA TEHIX

FOOTBALL MANAGER 2024 JE DOBIO MNOGA GRAFIČKA POBOLJŠANJA

Football Manager 2024 je dobio velika poboljšanja u grafici koja su samo uvod za sljedeće naslove. Stadion, navijači, igrači i sve što vidite tijekom utakmice izgleda puno bolje nego prije. Ponajviše su poboljšane animacije igrača koje sad izgledaju realističnije nego što je to bilo u prošlim igrama. Kvaliteta svjetlosti, koja je također dobila poboljšanje, nam sada olakšava da prepoznamo o kojem doba dana se radi.

Football Manager 2024 - RECENZIJA TEHIX

KLJUČNE PROMJENE U MATCH ENGINEU KOJE MIJENJAJU GAMEPLAY!

Kao što sam već napomenuo u prošlom podnaslovu, igra je dobila velika poboljšanja u animacijama igrača. S tim animacijama došle su i promjene u engineu, te se sada igrači pametnije kreču na terenu. Pametnije kretanje se primijeti u posjedu i bez posjeda lopte. Developeri su također dodali neke nove rolove za stopere i bekove.

Stoperi sad na Libero imaju opciju Support kojom će izađi iz svoje polovice terena i igrati kao neki playmaker u veznom redu. Bekovi sada imaju potpuno novi role, Inverted Full Back (Defend). Ovaj role vašeg beka uopće ne šalje naprijed, te će bek tako zauzimati mjesto stopera koji je napustio svoju poziciju (npr. Libero/Support). Novi match engine također poboljšava fiziku lopte koja se sada realističnije odbija od blokove, obrane golmana, stative itd.

Football Manager 2024 - RECENZIJA TEHIX

KAKO SADA MOŽETE PRONAĐI NOVA POJAČANJA?

Iako je Recruitment Focus ostao većinom isti, imamo par novih stvari koji vam olakšavaju dovođenje i prodaju igrača. U Recruitment Focusu su dodane dvije opcije. Prva je ta da sada možete igrača tražiti i po tome kao zamjenu za nekog od vaših trenutnih igrača. A druga opcija je da lokaciju vašeg fokusa sada možete staviti i po državama. Sada konačno možemo tražiti nove male Neymare! Što se tiče prodaje igrača, ovaj segment je doživio najveću promjeru.

Sada možete pitati agente igrača (ako ga imaju) koliko su traženi na marketu i koliko zapravo vrijede. Uz to sada možete zaposliti nekoga tko će se pobrinuti da se zatraženi igrač proda. Međutim on će vam uzeti postotak od prodaje ovisno o tome koliko je on kvalitetan. Za vrijeme igranja mi taj postotak nikada nije prelazio preko 10 %.

Football Manager 2024 - RECENZIJA TEHIX

STIGLE CUSTOM TAKTIKE ZA PREKIDE

Do sada se u Football Manager igrama nije moglo previše kombinirati s taktikama za vrijeme prekida. Pri tome mislim na kornere, slobodne udarce i sve druge vrste prekida koje nam nudi ovaj najdraži sport. Međutim Football Manager 2024 donosi nam potpuno nove taktike za prekide. Kada na početku karijere kreirate taktike, odmah će vas igra ukratko pitati kako volite igrati u prekidima. Ovo je jako pametan potez developera, jer vas igra ispita, a nakon toga vam sama napravi taktike ovisno o vašim odgovorima. Ne brinite, jer taktike možete promijeniti ako vam se ne sviđa što vam je igra priredila.

Također, sada možete igračima staviti ciljeve za sezonu kako bi ih natjerali da se brže razvijaju. Definitivno zanimljiv dodatak, gdje se igraču pruža šansa da svoje omiljene igrače u klubu forsira ili da se više fokusira na mlađe igrače. Ciljevi mogu biti vezani za prosječnu ocjenu igrača na treningu ili koliki je minimum golova koji želite da taj igrač zabije u sezoni. Treba napomenuti kako ciljeve možete postaviti bilo kad u sezoni, no možete i u pregovorima ugovora kada dovodite novog igrača.

Football Manager 2024 - RECENZIJA TEHIX

Novi Football Manager 2024 me oduševio i donio je mnoga poboljšanja i još neke nove stvari koje čine igru realističnom i zanimljivijom. Grafika je puno bolja od prošlogodišnje igre iako ona ne igra veliku ulogu u ovoj igri, uvijek je lijepo vidjeti dobru grafiku. Match engine je također puno realniji, a dokaz toga su igrači. Više ih ne možete zateći kako trčkaraju glupavo po terenu kao muhe bez glave. Svaki highlight koji sam imao u utakmici se čini boljim i time me privuklo da gledam više istih.

Nisu zamorni, neki vas stvarno mogu učiniti ponosnim na vašu ekipu. Jako sam zadovoljan dodatkom taktika za prekide koji su mi olakšali da se branim i napadam iz takvih prilika. Što se transfera tiče, dovođenje igrača nije promijenjeno, no zato mi je bilo lakše prodavati igrače. Sve u svemu mislim da je igra ostvarila popriličan napredak za ovaj naslov i da polako privlači sve više i više ljubitelja nogometa koji žele malo realističniju nogometnu igru.