FIFA 23 RECENZIJA

Nakon skoro 30 godina postojanja FIFA kakvu smo poznavali odlazi u zaborav

Posljednja FIFA

Vjerujem da većina vas zna kako je FIFA 23 posljednja igra koja će se zvati FIFA. Nakon nešto manje od 30 godine, nećemo više slušati intro koji smo svi pokušavali oponašati. Naravno riječ je o EA Sports “It’s in the game”. Vidite baš zbog činjenice da je ovo zadnja FIFA očekivali smo nešto spektakularno no dobili smo onaj paket zabave i istovremene frustracije na koji smo navikli dobivati iz godine u godinu. Kroz recenziju ću se najviše pokušati dotaknuti promjena na terenu, a nešto manje ovih izvan njega.

FIFA 23 vizualno izgleda jako lijepo, no to je za očekivati ako igrate na next-gen konzolama. Igrivost je glatka, jasna i cijeli gameplay “klizi”. Za to sve je zaslužan HyperMotion 2 kojeg ćemo dosta spominjati. Definitivno je uveo sve promjene koje su bili potrebne igri. No kasnije u recenziji ćemo se dotaknuti svih većih promjena u gameplayu.

Ponovno bogati modovi

Za početak bi volio reći da je FIFA 23 igra koja je bogata modovima, i stvarno ima za svakoga po nešto. Moglo bi se reći da je igra kompletna, no daleko od toga da je savršena. Ako ste više tip osobe koji uživa u igranju protiv AI za vas postoji karijera koja ponovno ima neke male nove detalje kojima su privukli igrače. Ako ste više natjecateljski nastrojeni prema ovom naslovu za vas postoji najpoznatiji mod u FIFA-i 23, naravno mislimo na Ultimate Team. Svake godine možete uživati u stvaranju svog tima iz snova. Ultimate Team nije jedini online mod koji nam FIFA 23 nudi.

Tu su naravno Pro Clubsi, za sve igrače koji imaju zabavnu ekipu s kojom se mogu natjecati, te naravno online prijateljske utakmice. Volta je namjena onima koji su nostalgični i čekaju novi FIFA Street. Smatram da redovni igrači ovih naslova ne daju dovoljno pažnje ostalim modovima već samo igraju Ultimate Team i druge online modove. EA je i ove godine odlučio napraviti iskorak prema raznolikosti svoga naslova, te je ženska igra dodatno proširena. Osim ženskih reprezentacija sada možemo igrati s nekoliko ženskih klubova.

Konačno zadovoljavajući tempo

Dvije su me stvari jako privukle u ovoj igri. Tempo igre koji je taman kakav treba biti i kako su obrambeni igrači programirani. Što se tiče tempa on je zadovoljavajuć. Imamo osjećaj da se kroz utakmicu dobiva “nalet” brzine koji vizualno izgledaju lijepo, a opet ožive utakmicu i učine ju zanimljivom. Najbolji primjer je kada naš sporiji stoper na duže staze može stići bržeg napadača, sve to ubrzava i oživljava igru. Ponovno zamjeram što nema toliko akcije na sredini terena već se većina lopti oduzima u blizini šesnaesterca (našeg ili protivničkog).

No, treba pohvaliti kako developeri prenose osjećaj 90 minuta utakmice, dok ona zapravo traje 12 minuta. Braniči su u FIFA-i 23 malo drugačiji. Ako ste imali poprilično veliku minutažu igrajući prethodnu FIFA-u 22, onda znate da obrambeni igrači skoro nikada nisu pružali noge kako bi spriječili prolaz lopte. FIFA 23 je to konačno napravila, daleko je to od savršenog, ali vidi se i što je najvažnije osjeti se. Sada možemo uživati dok gledamo kako naš De Light koristi pete i krivi noge, te čini sve kako bi presjekao opasno dodavanje. Iako to nisu jedine promjene što se tiče obrambenog dijela igre.

FIFA 23 RECENZIJA

Osim tog famoznog pružanja noge, onih 88 physically na Haalandovoj kartici se osjeti. Općenito cijela sekvenca duela igrača na terenu je doživjela procvat. Svi dueli se čine napetiji i možemo reći agresivniji. Puno češće ćete viđati vaše veznjake ili napadače na travnjaku nego što je to bio slučaj u prethodnom naslovu. Svima nam dragi tackle je dobio neke promjene koje nam omogućavaju održavanje posjeda i lakše uzimanje lopte. Osim što je tackle doživio promjene, power slide uklizivanje nikada nije bilo efikasnije i zanimljivije. Istina je da su zbog toga malo izgubili na realizmu igre, no nama će uvijek biti gušt uklizati i odnijeti protivničkog napornog napadača zajedno s loptom.

Pace i dalje kralj FIFA naslova?!

Kao što sam već govorio tempo igre na terenu je sporiji, no ne brinite se vi obožavatelji R2, pace je i dalje jako važan. Duge lopte u prostor i brzonogi napadači su i dalje recept za pobijede. Skrenuo bi pažnju na technical dribbling koji je važan za one igrače koji vole driblati više od ičega. Veliki plus je što driblanje lijevom gljivicom dodatno uspori tempo igre pa se sve to savršeno balansira i zato toliko volim tempo ove godine.

Doduše meni osobno najdraži novitet ovogodišnje FIFA igre je power shot. Najlakše bi vam to mogao objasniti kao bombetinu vašeg igrača s kojim pokupi paučinu s rašlji. No nemojte misliti kako je power shot lako za napraviti. Prvo treba mu dosta vremena i vrlo često je dosta neprecizan, ali kada jednom pogodite očekujte gol koji ćete ponovno ići gledati u replay modu.

Golmani i dalje nemaju ruke

Vječito pitanje za sve stalne igrače FIFA naslova je kada će golmani početi braniti i izgledati barem malo realno. Pokreti tijela u kontaktu s loptom su napredak i izgledaju lijepo, no malo je reći da se spetljaju kod najjednostavnijih udaraca. FIFA 23 željela je dodati svome realizmu tako što gužva u 16-ercu utječe na pregled igre našeg golmana što je još jedan razlog da vaš joystick završi u zidu ili podu. Nama ostaje još puno živciranja do sljedeće igre i naravno nade da će golmani doživjeti procvat.

Ultimate Team u kojem nedostaje kemije

Novi chemistry sustav je najveća novost u Ultimate Teamu, koji se nekima sviđa, a nekima ne. Meni je solidan i u početku malo zbunjujuć, no pohvalno je da je Ultimate Team konačno dobio neke nove stvarčice. Sada maksimalni chemistry više nije 100, nego 33 bodova. Ovaj chemistry sustav vam daje malo više oduška u slaganju ludih kombinacija koje su nam baš privlačne i zanimljive. Također EA je malo izmijenio listu ikona u Ultimate Teamu. Neka od novih imena su Xabi Alonso, Gerd Muller i Jairzinho. Nažalost za fanove Giggsa, Maradone, Inzaghija, Deca, Guardiole i Overmarsa navedeni više nemaju svoje ikonske kartice u FIFA-i 23.

Ove godine nećete gledati Mbappéa na CDM-u samo zbog chemistry jer sada su promjene pozicije postale ograničene. Igrači mogu igrati samo na onim pozicijama na kojim igraju u stvarnom životu ili su igrali na njoj. Zadnja velika promjena u Ultimate Teamu je Moments, gdje skupljate zvjezdice pomoću kojih otvarate dodatne paketiće. Moments možemo nazvati malim misijama u kojim trebate ispuniti sve uvjete kako bi skupili zvjezdice. Ti zadatci mogu biti vezani i+uz trenere, igrače ili osnovne akcije i formacije u nogometu.

FIFA 23 RECENZIJA

Očekuje nas vatreno svjetsko prvenstvo

S obzirom na to da je ove godine svjetsko prvenstvo u Katru možemo očekivati World Cup mod, koji će biti i u Ultimate Teamu, a i izvan njega. Vatreno će naravno biti jer se naša reprezentacija vraća nakon što su zadnji put bili dio ove igre davne 2012. godine. Nažalost Hrvatska će biti jedina balkanska reprezentacija s kojom ćemo igrati u FIFA-i 23. Veliki propust EA-a je što u igri nije 12 reprezentacija koje su izborile mjesto u nadolazećem Svjetskom prvenstvu, a zajedno s njima nedostaje nekolicina velikih europskih klubova koje nikako nećemo gledati u FIFA-i 23.

FIFA 23 RECENZIJA

Ženski nogomet nikad nije bio popularniji

Osim do sada svima poznatih ženskih reprezentacija, ove godine možemo igrati i sa ženskim klubovima. Oni su licencirani ako i lige u kojima se nalaze. Licencirane su dvije lige, engleska i francuska, dok osim ženskih igrača u FIFA-i 23 se pojavljuju i sutkinje. Neki od klubova s kojima ćemo igrati su Arsenal, Chelsea, West Ham, Lyon i Paris SG su samo neki od 24 klubova koje imamo na raspolaganju. Pohvalno je što su posebno snimali ženska kretanja i okršaje s HyperMotionom 2, tako da u igri imamo osjećaj da stvarno igramo sa ženama.

FIFA 23 RECENZIJA

Career Mod je bolji nego ikada?!

Velika novost kod menadžerske karijere je Ted Lasso koji se pronašao na listi trenera zbog svoje televizijske serije. Od sada nakon svakog transfera dobivate analizu gdje vam igra kaže koliko je to bio dobar i potreban transfer za klub. Tu se gleda stanje kluba i financijsko i stanje na tablici. Osim analize vašeg transfera ako odlučite dovesti Messija u Hajduk dobivate posebnu animaciju gdje ga navijači dočekuju kao kralja, doduše ne kao Livaju, ali dovoljno dobro.

Također imate animaciju gdje se vaša nova zvijezda upoznaje s ekipom i gdje treniraju. FIFA je konačno odlučila dodati kalendar iz stvarnog života, tako da sada možete igrati utakmice vikend po vikend kao i vaš najdraži klub. Meniji su dobili malo osvježenje koje ne možemo reći da je dobro jer smo doživjeli dosta trzanja na PS4 konzoli.

Za kraj bih volio istaknuti da smo FIFA-u 23 igrali na PS4 konzoli, a vi igru možete zaigrati i na PS5, PC, Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switchu. Cijena za Standard Edition je 70 eura, dok za Ultimate Edition morate izdvojiti 90 eura.