Expeditions: A MudRunner Game RECENZIJA

Preko sedam gora, planina i mora!

Expeditions: A MudRunner Game nije za svakoga, ovo je simulacija u kojoj mogu uživati oni koji to vole. Ako ste tip igrača koji više voli jurcati s automobilima i obarati neke rekorde, Expeditions: A MudRunner Game definitivno nije za vas. Igra od nas traži da budemo strpljivi, da ne žurimo, te da uživamo u krajoliku koji je lijepo dizajniran.

PREKO SEDAM GORA, PLANINA I MORA!

Kako najbolje opisati Expeditions: A MudRunner Game? Na jednom brdašcu nalazi se sanduk sa zalihama koji treba našoj organizaciji u daljnjem razvoju ekspedicije. Mi smo pravi čovjek za posao i odlučili smo se odvesti do tamo u našem omiljenom terencu. Put do tamo je relativno kratak, samo što nas dijeli rijeka, nekoliko uzbrdica i cesta koja je toliko uska da se motociklom ne bi moglo proći. E to vam je Expeditions: A MudRunner Game u najkraćim crtama. Igra je jednostavna, ali zabavna, naravno igračima koji uopće ne vole ovakav tip igre će biti zamorna i dosadna.

Expeditions: A MudRunner Game
Tehix

DIVLJI TEREN JE ZAPRAVO JEDNA VELIKA ZAGONETKA

Expeditions: A MudRunner Game nije samo obična simulacija koja igrača tjera da putuje od točke A do točke B. Expeditions je krcat zahtjevnim terenom koji služi poput neke vrste zagonetki koje vam otežavaju put. Neke prepreke budu poprilično teške i zahtjevne, no iz Saber Interactivea su mislili na sve. Naime, igra ima puno naprava koje igračima olakšavaju ekspedicije i spašavaju ih od zahtjevnog terena. Radar je jedna od tih stvarčica koju sam osobno najviše koristio za vrijeme igranja ovog naslova.

On skenira područje u kojem se nalazite, a najkorisniji je kada trebate priječi preko vode. Radar skenira vodu i onda vam označi gdje je najplići dio, a gdje je onaj najdublji. Naravno, cilj je ne uništiti motor i proći kroz vodu sa što manjim oštećenjima. Vitlo je još jedna korisna stvarčica koja me spasila bezbroj puta. Vrlo često vam se dogodi da zapnete u blatu, no tada red dolazi na naše drago i pouzdano vitlo. Morate samo uočiti drvo, koja su poprilično snažna u ovoj igri, i skoro sigurno ćete se izbaviti iz blata.

Expeditions: A MudRunner Game
Tehix

Osim vitla i radara, Expeditions: A MudRunner Game omogućuje igraču podešavanje tlaka u gumama, podizanje drona, korištenje detektora metala, paljenje blokade diferencijala i još niz drugih opcija koje nam pomažu. Ono što je najzanimljivije u ovoj igri je činjenica da ni ravne ceste nisu toliko ravne i sigurne. Sve je dizajnirano tako da nikada ne znate kada ćete upasti u neku rupu ili blato, a čak i najmanji kamenčić može biti koban.

IMPRESIVAN OPEN WORLD

Expeditions: A MudRunner Game šalje igrače u planine i pustinje Colorada i Arizone, pa sve do Karpata u Europi. Cijela poanta igre je završiti ekspediciju, prikupiti resurse i pritom ispuniti sve zadatke koji se traže od vas. Lokacije su impresivne i poprilično velike. Još kada im dodate teren koji je vrlo izazovan i krajolik koji vas umiri, dobivate ovu iznenađujuće dobru igru. S druge strane ciljevi koje nam igra zadaje su uvijek isti. Nekako se uvijek svode na vožnju do sanduka ili trpanje stvari koje nađete u vaš inventory. Developeri kao da su htjeli da igračima radi mašta kako bi si ovo iskustvo učinili zanimljivijim. Ali, mašta ne umanjuje osjećaj uživanja i uspjeha koji dobijete nakon uspješno prijeđene prirodne prepreke.

Expeditions: A MudRunner Game
Tehix

U jednom trenutku ćete se pronaći negdje daleko od svoje baze i tada morate početi graditi svoje baze u divljini. Tada vam igra želi poručiti kako ekspedicije postaju izazovnije i duže. Najčešće su to nekakvi objekti u kojima skupljate resurse i dodjeljujete osobe koje će upravljati istima.

PONAŠANJE VOZILA I NJIHOVA FIZIKA

Kada u svojem 4×4 terencu vozite kroz najizazovnije dijelove svijeta događa se svašta. Vozilo skakuće i cijelo vrijeme je prisutna uvjerljiva i dosta realna simulacija offroad vožnje. Vaše gume ostavljaju tragove u blatu, ovjes stalno reagira kada se nađete na stjenovitim dijelovima, drugim riječima sve reagira onako kako biste to očekivali u pravom offroad iskustvu. Upravo ti detalji kojima su se developeri posvetili čine razliku u Expeditions: A MudRunner Game.

Zbog takvih detalja i fizike igra je privukla određenu skupinu igrača koji uživaju u njoj i koji će je igrati još dugo. No, da se vratimo još malo efektima dok se vozimo. Često možete čuti kako vaše vozilo “kašlje” i kako se muči koliko i vi da prođete tu jednu uzbrdicu na kojoj se nalazite već 20 minuta. Nakon toga, sretni ste vi, a bome i vaš terenac, ali igra je nemilosrdna i već vam stavlja novu prepreku na kojoj ćete se ponovno namučiti.

EXPEDITIONS VAS GURA DALJE I TIME RAZBIJA SVOJU LINEARNOST

Ono što shvatite kada provedete dosta sati na ovoj igri je da vas ona iz ekspedicije u ekspediciju gura dalje. Expeditions: A MudRunner Game se ne svodi samo na kretanje po surovim krajolicima, podešavanje tlaka u gumama, prijenos pogona i to sve samo kako bi došli do nove prepreke. Radi se o tome da igra svaki put nastoji prezentirati noviju ekspediciju. Svaka nova ekspedicija će trajati malo duže, odvući će vas dalje u neku novu okolinu koja je divlja i rizična.

Svaki prijeđeni kilometar kojim zakoračite u novu okolinu može biti vaš posljednji jer ćete se nasukati na neku stijenu i više se ne možete vratiti. Igrači moraju stalno ići naprijed jer su im potrebni ti famozni igrini sanduci sa zalihama u kojima se nalaze dijelovi za popravak i gorivo. Upravo u ovakvom stilu igranja leži najveća zabava i uzbuđenje koje vam Expeditions može ponuditi. Cilj je da se vozite što štedljivije, pokušavate izvući što dužu udaljenost, iako znate da bi najpametnije bilo da se vratite u bazu.

Trenutno ne postoji ni jedna druga igra koja nudi ovakvo iskustvo. Sabre Interactive je već izbacio SnowRunner i MudRunner, a s Expeditions je samo stavio točku na i. Dokazali su da mogu i dalje nastaviti stvarati ove igre, a da se one ponašaju drugačije nego njeni prethodnici.

Expeditions: A MudRunner Game
Tehix

EXPEDITIONS: A MUDRUNNER GAME IMA CO-OP

Lagao bih vas kada bi vam rekao da sam puno vremena posvetio igranju ove igre kroz co-op. Cijelo co-op iskustvo se svelo na jednu popodnevnu kavicu s kolegom i igranje Expeditionsa. Ono što vam mogu reći je da co-op nije razočarao i u nekim segmentima je čak zabavniji i zanimljiviji nego kada igrate sami. No, to je nekako i za očekivati, jer sve je bolje u paru! Ako vam postane dosadno ili zamorno, uvijek možete gurnuti vozilo vašeg prijatelja u blato ili vodu i gledati ga kako se muči da se izbavi iz te situacije.

Expeditions: A MudRunner Game je igra koja je opuštajuća. Definitivno se neće svidjeti svima i mnogima će biti prespora, linearna i u konačnici dosadna. Expeditions zahtijeva drugačiji pristup igranja, trebate biti opušteni i smireni, tek tada možete upoznati prave ljepote ove igre. Colorado, Arizona i Karpati su lijepi krajolici po kojima se vozimo i provodimo puno vremena. Naravno da je igra nekada jako okrutna i neće vam oprostiti grešku koju ste napravili, ali to nekako i je čar Expeditions: A MudRunner Game. Sve u svemu, ako tražite igru uz koju ćete se opustiti i za koju ne morate previše mozgati, Expeditions: A MudRunner Game je prava stvar za vas!