Concord RECENZIJA

U trenutku prvog predstavljanja Concorda igračima naslov je bio opisan kao blockbuster koji pruža iskustvo za jednog igrača. Već tada su igrači bili bijesni jer je najava ovog naslova značila da nećemo dobiti ništa slično Spider-Man 2 ili God of War Ragnaroku. Drugim riječima, igrači su bili frustrirani što je Sony stavio fokus na 5v5 pucačinu s izmišljenim herojima.

MOŽE LI CONCORD OPSTATI NA DUŽE STAZE?

Od najave ovog naslova sam bio skeptičan, a nije mi pomoglo kada sam zaigrao beta verzije. Iako me zanimalo kako će finalni proizvod izgledati, nisam bio oduševljen. Nakon igranja Concordove pune verzije postao sam zabrinu oko dugoročnosti ovog naslova. Naravno ovdje se radi o live service naslovu koje će vas koštati 40 eura i to je samo po sebi dosta riskantan potez. Podsjetimo se samo koliki je uspjeh doživio PlayStationov Helldivers 2, a isto se može reći i za originalnu verziju ovakve igre, Overwatch. Razlika između Concorda i Overwatcha se krije u interesu koji igrači imaju. Naime, Overwatch kada je izašao je bio nov naslov koji je u gaming svijet uveo nešto novo. S druge strane Concord ne uvodi ništa novo, sve je već viđeno. Broj igrača koji su igrali beta verziju Concorda je bio jako mal, a budući da se ljudi nisu odvažili zaigrati besplatnu igru, čisto sumnjam da će se u njima probuditi želja sada kada se igra plaća. I nemojte me krivo shvatiti, 40 eura nije pretjerano visoka cijena za neku igru, ali pored provjereno dobrog Overwatch 2 koji je free-to-play naslov, mislim da će se Concord namučiti kako bi opstao.

Concord RECENZIJA

Nedostatak interesa za Concord možemo prepisati nekolicini razloga. Prvi je naravno činjenica da igra pripada žanru koji je u zadnje vrijeme postao prezasićen. Na tržištu postoje Overwatch 2, Apex Legends, Valorant i Paladins, ne smijemo zaboraviti ni na Marvel Rivals koji dolazi u prosincu ove godine. Concord ima strašno jaku konkurenciju, a moramo spomenuti i vrijeme u kojem je ovaj naslov izašao. Naime, Concord je izašao nakon što je Overwatch 2 dodao novog heroja i nakon što je Marvel Rivals imao vrlo uspješnu beta verziju koja je mnoge obožavatelje ostavila bez daha. Drugi veliki problem s kojim se susreće ovaj naslov je dizajn likova. Mnogi ga smatraju neprivlačnim, i ja se moram složiti s tim razmišljanjem. Ne postoji ljepši način za opisati dizajn, nego da jednostavno kažemo kako je ružan i pomalo depresivan. Usporedbe radi, uzmimo Overwatch, čiji su likovi privlačni i pamtljivi. S druge strane tu je Concord koji ima šašavo obučene likove, ali postoji nekoliko izuzetaka. Volio bih izdvojiti Duchess i Haymar, dva heroja koji su mi ostali u dobrom sjećanju. No, nekolicinu likova ću sada iskritizirati jer su to i zaslužili. DaVeers ima kantu na glavi, Emari je samo žena u velikom oklopu koji izgleda smiješno. Lark je čudovište prekriveno gljivama koje izgleda jako ružno i neugodno. Za kraj sam ostavio Lennoxa koji izgledao kao Walmart verzija Yondua iz Guardians of the Galaxy.

CONCORD IMA TJEDNA CUTSCENE?!?!?

Concord će na tjednoj bazi dobivati cutscene koje će igraču pomoći da detaljnije proživi priču heroja. Za sada priča nije baš zanimljiva, a ni privlačna, tako da se nadam da će kroz ove cutscene developeri poboljšati situaciju s Concordovom pričom. Treba napomenuti kako je Galactic Guide dosta koristan za sve igrače koje zanima igrina priča. To je ogromna karta kojoj igrači imaju pristup i koja im omogućuje da nauče dosta o likovima i planetima koji se nalaze u igri. Ovaj koncept je zanimljiv, ali nije idealan način na koji igrači mogu naučiti nešto o herojima. Galactic Guide ima previše teksta koji se većina igrača neće ni potruditi pročitati. Osobno sam pročitao dosta teksta, ali ni jedan nije bio pretjerano zanimljiv, nažalost, ovo je koncept koji su developeri mogli puno bolje iskoristiti jer ima potencijala. Na kraju svega, moji izleti do Galactic Guidea su se sveli na letimično prelaženje teksta kako bi dobio XP.

Concord RECENZIJA

CONCORD IMA JAKO DOBAR GAMEPLAY!

Nije sve tako crno kada pričamo o ovom naslovu. Sretan sam što sam za vrijeme igranja ovog naslova uživao u gameplay mehanikama koje on nudi. Concordovi mečevi su jako zanimljivi i zabavni, iako ćete rijetko doživjeti situaciju u kojoj će vaš tim uspjeti preokrenuti meč u svoju korist. Trenutno je malo načina igre, u trenutku recenziranja mogao sam zaigrati samo šest, ali svi do jednog su jako zabavni. Način na koji su Concordovi likovi napravljeni je jako zabavan i svaki lik daje nešto novo vašem gameplayu. Možemo reći kako su se iz Firewalk Studiosa gameplayom i načinom igranja likova iskupili za katastrofalni dizajn svojih heroja.

Concord RECENZIJA

Concordovi likovi imaju različitu opremu zbog koje se svaki od njih osjeća kao potpuno jedinstven lik. Upravo njihova različitost dovodi do strategija koje igrači mogu primijeniti u bilo kojem meču. Neki likovi su više ofenzivni od drugih, kao naprimjer Lennox, koji se može izliječiti i baciti svoj eksplozivni nož. S druge strane imate heroje kao što je Lark, osobno mi je najbolji support heroj kojeg sam imao priliku upravljati. Lark može svoje gljive bacati uokolo kako bi pomogli suigračima i kako bi otklonili sve negativne efekte koje su neprijatelji bacili. Concord stvarno tjera igrače na raznolikost, a to možemo vidjeti kroz bonuse. Naime, za vrijeme meča igrači dobivaju bonuse za mijenjane heroja u jednoj rundi. Svih 16 heroja koji su dostupni u Concordu su zabavni, kao što sam već spomenuo. Što se samih mapa tiče, postoji njih 12, ali vjerujem kako će se brojevi mapa i heroja s vremenom povećavati.

IZGLED MAPA

Kada sam već započeo priču oko mapa koje Concord nudi, treba još nešto reći osim činjenice da ih je 12. Nekim mapama se može zamjeriti što previše podsjećaju na Guardians of the Galaxy, ali to ne umanjuje činjenicu da one izgledaju nevjerojatno. Definitivno je još jedan plus kod ove igre izgled njenih mapa. Boje dolaze do izražaja, osvjetljenje je stvarno kvalitetno, a tu si i neki prozori koji mogu oduševiti igrača. Povrh toga, igra radi stvarno glatko, bez ikakvih problema s performansama, barem za vrijeme mog igranja Concorda. Ako bi gledali samo grafiku, Concord je jedan od ljepših naslova koje možete pronaći na PlayStation 5.

Concord RECENZIJA

CONCORD NEMA BATTLE PASS!

Budite iskreni kada ste mislili da ćete zaigrati jednu ovaku igru bez prisutsva Battle Passa. Upravo tako, Concord nema Battle Pass i to je pravo osvježenje s obzirom na to da danas skoro svaka igra koja izađe mora imati neku oblik Battle Passa u sebi. Concord je izbjegao taj način nagrađivanja igrača, te se vratio tradicionalnijem načinu napredovanja koji je pomiješan s posebnim izazovima koje igrači mogu riješiti kako bi dobili XP i neke posebne nagrade. Concord ima velik broj kozmetičkih dodataka koje igrači mogu otključati tako što povećavaju svoje levele. Igra također nudi puno slobodnije uređivanje likova nego što to rade slične igre. Osobno mi se ne sviđa količina skinova koja je dostupna u Concordu, ali svejedno je lijepo imati toliko toga za otključati odmah pri prvom pokretanju igre.

Concord RECENZIJA

Ključ za podizanje razine i otključavanje novih kozmetičkih dodataka je ispunjavanje izazova koje vam igra nudi. Concord ima naizgled beskrajan niz dnevnih misija koje igrači moraju izvršiti, plus tjedna misije, a tu su naravno i sezonske misije i varijante misija koje pomažu igračima da otključaju alternativne verzije postojećih likova. Otključavanje ovih varijanti daje igračima više opcija prilikom sastavljanja svog “crew”. Različite kombinacije spomenutih “crew” daju različite bonuse iako je to sustav koji možete ignorirati, treba ga spomenuti.

Za sve vas koji se dvoumite oko toga trebate li kupiti Concord ili ne, ovaj ulomak je za vas. U Concordu ćete pronaći odličan FPS pun uzbuđenja i zabave, te podosta vizualnih prikaza koji će vas oduševiti. Dizajn likova, cijena i opći nedostatak interesa javnosti mogu učiniti da Concord zapravo nikada ne dobije priliku. Potencijalni potrošači se trebaju odvažiti i prihvatiti rizik od 40 eura, ali moraju biti svjesni da ova igra može vrlo brzo umrijeti. Osobno mi je drago što sam dobio priliku zaigrati Concord, ali ne mogu obećati da ću se vrlo brzo vratiti igranju ovog naslova Bilo bi mi žao ako se broj igrača naglo krene smanjivati, pa čak do te točke kada više nema smisla podržavati ga. Nadam se kako će Concord prkositi svih izgledima, te da će postati jedan od Sonyjevih dugoročnih eksperimenata u live service žanru.

10

8

9

Concord RECENZIJA
Concord
23.08.2024.

GDJE ZAIGRATI

PC, PS5
6

U Concordu ćete pronaći odličan FPS pun uzbuđenja i zabave, te podosta vizualnih prikaza koji će vas oduševiti. Dizajn likova, cijena i opći nedostatak interesa javnosti mogu učiniti da Concord zapravo nikada ne dobije priliku. Potencijalni potrošači se trebaju odvažiti i prihvatiti rizik od 40 eura, ali moraju biti svjesni da ova igra može vrlo brzo umrijeti.