Call of Duty: Modern Warfare 3 RECENZIJA

Jedan od lošijih Call of Dutyja u serijalu

Odmah moramo početi s činjenicom koja se neće svidjeti mnogima, a to je da se Call of Duty: Modern Warfare 3 jednostavno nije proslavio. Igra je dosta kaotična i to ne u pozitivnom smislu te riječi. Priča je imala svoj build up koji je privukao veliki broj igrača i fanova originalne priče iz Modern Warfarea 2 (2009.). No, u trenutku u kojem trebate zaigrati kampanju, shvatite koliko je isjeckana i složena na brzinu. Call of Duty: Modern Warfare 3 smo zaigrali na PC-ju, te se ovim putem zahvaljujemo developerima na uručenom primjerku.

DEVELOPERI SU SI TREBALI DATI VREMENA

Priča Call of Duty: Modern Warfare 3 prati dva negativca koja su nam od prije poznata – Shepherda i Makarova. Treba napomenuti i kako igrina priča započinje tamo gdje je završila priča Modern Warfare 2 iz 2022. godine. Nešto kasnije, nakon izlaska MW2, ispostavilo se kako igra uopće nije ispričala cijelu priču nego samo polovicu. MW3 je bio naslov koji je trebao završiti posao i ispričati sve preostale zanimljive dijelove ove priče. Kako su to developeri odlučili napraviti? Tako što su izrezali sve zanimljive dijelove priče, te su samo počistili sve što još nije bilo ispričano.

Priča koja je biti dosta realna, zanimljiva i dobro izvedena, je zamijenjena pričom o nikomu i ničemu. Pouzdani izvori tvrde kako je ovo zapravo trebalo biti proširenje za Modern Warfare 2. Naravno onda nema baš previše smisla optuživati developere zbog loše odrađenog posla, već bi se trebalo orijentirati prema onima koji su donijeli tu odluku. S obzirom na to da je razvojni programer Sledgehammer morao uskočiti umjesto Infinity Warda, izgleda da su bili dovedeni pred svršeni čin. Rezultat svega je bila kampanja koja je kratka, iako to do sada nikada nije bio problem u Call of Duty igrama, i proizvod na kojem se očito još dosta trebalo raditi.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

ILUZIJA “OPEN COMBAT” MISIJA

“Open combat” misije su novost u Call of Duty serijalu. Od svih misija, barem trećina ih je ovog tipa. One funkcioniraju tako da se padobranom spuštate u veliki otvoreni prostor koji igraču stvara iluziju izbora kako završiti našu misiju. Obično se s nama na tom prostoru nalazi još nekoliko grupa neprijatelja koji su postavljeni oko naših ciljeva na mapi. Što se ciljeva tiče, njih imamo tri ili četiri, ovisno o misiji. Ostatak prostora je popunjen spremištima u kojima možemo pronaći oružje i ostale zabavne stvarčice. Jasno je kako su developeri bili inspirirani Warzoneovim sanducima.

Ovakva vrsta misija je zapravo solidna ideja, jer igrači mogu odabrati vlastiti pristup misijama. Znamo kako Call of Duty voli imati svoj linearni način prezentiranja misija, gdje vas igra drži za ruku i govori vam što i kako morate odraditi. Dok “open combat” misije daju igračima određenu slobodu. Kada tome dodate odličnu kretnju, koju Modern Warfare 3 stvarno ima, dobivate koliko-toliko pozitivnu stvar u cijeloj kampanji. Developeri su stavili naglasak na šuljanju i penjanju, te određenoj dozi napetosti u cijelom tom scenariju šuljanja po tolikom prostoru s tolikim brojem neprijatelja.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

Problem, odnosno problemi, koji nastaju kod ove ideje developera su sljedeći. Naime, Call of Duty ima odličnu podlogu ako već žele implementirati određeni sustav šuljanja u svoju kampanju. Naravno ovdje mislim na prigušivače, noževe za bacanje, pa čak i ghillie odijela. E sada dolazimo do problema. Kada vas neprijatelji otkriju, nastaje kaos, pale se radio veze, oglašavaju se alarmi, cijela baza se mobilizira, ali ako vi dovoljno brzo reagirate i negdje se sakrijete, sve staje.

Apsolutno vas više nitko ne traži, i svi se ponašaju kao da se ništa nije dogodilo prije samo nekoliko sekundi. Osim toga, primijetio sam slabe reakcije stražara na tijela, a isto tako developeri se nisu previše potrudili oko opcija skrivanja tijela. Ostvario sam dojam kao da su developeri htjeli implementirati stealth, ali su se odjednom sjetili da nemaju dovoljno vremena i samo su odustali od ideje.

LINEARNE MISIJE U MODERN WARFARE 3 SU HLADNE I BEZDUŠNE KAO I VAŠA BIV….

Ono što me najviše zbunilo su linearnije misije u Modern Warfare 3. One su inače pune akcije, zabavne su, ali ovoga puta to nije tako. Jednostavno nemaju dušu, nemaju čari i niste zadovoljni kada ih igrate. Ono što izvlači loše odrađene misije je mjesto radnje. Od šuma pa sve do snježnih oluja, plus odlična glumačka postava recept je za maleni uspjeh ove kampanje. Ali, baš malen! Nažalost sve te misije rijetko kada odgovaraju priči iz prethodnih Modern Warfaresa. Čak i trenutci nekih referenci, na primjer na Black Ops, su čudne i ne stvaraju osjećaj iznenađenja.

CILJ OVE KAMPANJE I ZAVRŠNO MIŠLJENJE O NJOJ

Cilj Modern Warfarea je bio učinkovito ispričati potpuno novu priču koja je inspirirana originalnim Modern Warfare naslovima. Uz to dva povratnika u ulozi negativaca je trebao samo pridodati svemu. Zadatak koji se na prvu čini jednostavnim, ali izgleda da nije bio. Zaplet koji je bio odrađen u obliku ruske invazije SAD-a ovdje jednostavno nije bio dovoljno uzbudljiv. Logično da nije mogao biti kao prvi put kad smo zaigrali ovu kampanju, ali opet nešto nedostaje.

Negativci su samo negativci, ne možemo se ljutiti na njih ili nešto drugo, trebamo ih samo eliminirati. S druge strane Modern Warfare 3 radi odličan posao u nečemu što je prepoznatljivo za sve Call of Duty naslove. To su naravno filmske sekvence koje izgledaju epsko i krcate su bezumnom akcijom. Call of Duty: Modern Warfare 3 definitivno možete biti zabavan. Problem je što je zabava kratkotrajna. Za kraj kada bi sve segmente ove kampanje spojili dobili bi kaos. Potpunu zbrku koja ne lični ni na što, na svu sreću Online dio igre je puno bolji.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

MULTPLAYER IZVLAČI IGRU, ALI OSTAJE PITANJE JE LI TO DOVOLJNO?

Činjenica koju vežemo uz Call of Duty: Modern Warfare 3 nije bio razvijan kako je to jedan ovakav naslov zaslužio. Kako insajderi tvrde, MW3 je razvijen u otprilike pola vremena manje nego uobičajeni Call of Duty naslov. Također svima je dostupno izvješće kako je ovaj naslov započeo kao obična ekspanzija za prošlogodišnji Modern Warfare 2. Znam da se već ponavljam drugi ili treći put, ali tu su razlozi zbog kojih je ovo najgori Call of Duty koji smo dobili u zadnje vrijeme. Call of Duty: Modern Warfare 3 nema mega budžetni sjaj i tipičan prestiž koji vežemo uz Call of Duty igre. Kada kupite igru dobivate kampanju, multiplayer i uskrsnuli Zombies mod.

NIJE NI TAJ MULTIPLAYER BAŠ TAKO BAJAN!

Za moje skromno vrijeme koje sam proveo igrajući MW3 multiplayer naišao sam na dosta grešaka koje u najmanju ruku frustriraju igrače. Kao prvo, nekoliko mapa je moralo biti povučeno iz multiplayer rotacije. To su: Quarry, Rundown i Scrapyard. Te tri mape su povučene iz Hardpoint moda, jer su igrači imali problema s lokacijama na kojima se pojave. Moje iskustvo igranje nije prošlo ništa bolje, imao sam par situacija gdje se sam se pojavio izravno pokraj neprijatelja. Naravno da je rezultat moje lokacije na kojoj sam se stvorio bila instantna smrt. Nakon takvih incidenata koji se stalno ponavljaju igrači jednostavno izgube interes u igranje takve igre.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

Call of Duty: Modern Warfare 3 IMA VELIKI PROBLEM S MAPAMA

Što se samih mapa tiče, prisutni su stari klasici. Jedna od tih mapa je MW2 Highrise. S druge strane imate nove mape koje su poprilično loše. Kada igrate Ground War imate samo dvije mape, a obje su jako loše. Velike su i zbrkane, tako da igrač ne zna kamo treba ići. Čisto radi usporedbe, MW3 pri lansiranju ima samo dvije mape, dok je MW2 imao čak njih pet. Glavni dodatak Modern Warfare 3 je War Mode, a taj mod ima samo jednu mapu, što je u najmanju ruku užasno.

War Mode vam mogu najbolje opisati kao replicirani Payload mod iz Overwatcha. U početku ovaj mod je sjajno iskustvo i vrlo je zabavan. Mogućnost uništavanja ili rekonstruiranja određenih zidova dodaje lijepu mehaniku unutar igre. Kada tome dodate MW3 kretnje koje su dinamične i definitivno jedan od najboljih segmenata ove igre, dobivate jedan mod u kojem stvarno možete uživati. Naravno bilo bi puno bolje da postoji još nekoliko mapa, ali dobro, što je tu je.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

ZOMBIES MOD KOJI JE NAJSLAĐE IGRATI S PRIJATELJIMA

Nema ljepšeg osjećaja od zavaljivanja na frendov kauč i igranja Zombiesa s njim. Kultni je to mod koji će uvijek, ali uvijek biti zabavan. Spoj arkadnog gameplaya i Call of Dutyja uvijek garantira zabavu. Igrate kao tročlane ekipe na velikoj mapi, nešto slično kao Battle Royale. Cilj je zaraditi valutu kako bi mogli dovršiti vaše misije. Naravno sve to radite dok vas napadaju živi mrtvaci. Iako ove godine nije na svom vrhuncu, ovaj mod i dalje ima posebno mjesto u mom srcu i uvijek ću ga voljeti.

Moram spomenuti kako Zombies ove godine izgleda nekako pretjerano i nedovoljno dizajnirano. Dosta je bučan i puno toga se događa na ekranu. Što se težine tiče, ovo je jedan od izazovnijih Zombies moda do sada. Naravno nije to nikakav izazov za dobro uigranu tročlanu ekipu! Koliko god je Zombies mod u MW3 neuredan i nepovezan, on je najzanimljiviji mod koji možete zaigrati u ovog Call of Dutyju.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Tehix

S obzirom na to da je i ovaj naslov krcat mikrotransakcijama, baš u pravom duhu Call of Duty naslova, ne želim previše pričati o tome. Call of Duty: Modern Warfare 3 je zbrka, kaotičan naslov, ali ne u dobrom smislu. Puno stvari su developeri napravili loše, prava je šteta što ovo nije bilo proširenje već zasebna igra. Da je riječ o proširenju ovaj naslov bi bio skoro pa savršen, ali nažalost to nije slučaj. Call of Duty: Modern Warfare 3 će nositi titulu jednog od gorih u ovom serijalu, a to je prava šteta.

Igrina kampanja je imala obećavajuće temelje, povratak Makarova kao glavnog negativca. Nažalost, njegov puni potencijal nije ispunjen, a cijela kampanja je kratka, zbrzana i na kraju krajeva dosadna. Multiplayer ima svojih problema, a njih je dosta. Jedina svijetla točka ovog naslova je Zombies mod. Koji također ima dosta svojih problema, ali nekako je najmanje zbrzan od svih modova koje Modern Warfare 3 nudi.